مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی مطرح کرد: رسانه بخشی از فرایند تعلیم و تربیت است

بیرجند(پانا) ـ مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: مهم ترین رسالت رسانه ها آگاهی بخشی به جامعه و آموزش است که این خود بخشی از فرایند تعلیم و تربیت به شمار می رود.

کد مطلب: ۹۱۵۲۹۹
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی مطرح کرد: رسانه بخشی از فرایند تعلیم و تربیت است

محمد علی واقعی در دیداری صمیمی با جمعی از اصحاب رسانه و خبرنگاران استان اظهار کرد: همانگونه که انتقاد منصفانه و سازنده می تواند سبب موفقیت برنامه های دستگاه تعلیم و تربیت و افزایش رضایتمندی عمومی جامعه شود تخریب آموزش و پرورش نیز زمینه ساز تخریب جامعه و خانواده ها می شود.

او، با بیان این که تخریب، ایجاد جو نا امیدی در جامعه بازی در زمین دشمن بوده و پایه و اساس تعامل را سست می کند، تصریح کرد: باید آسیب های موجود با کمک اصحاب رسانه ریشه یابی شده و مورد مطالعه قرار گیرند آنگاه با همفکری و تعامل به سمت کاهش و حذف آسیب ها قدم برداشت.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به تأثیر گذاری خانواده بر فکر و اندیشه کودکان، نوجوانان و جوانان ابراز داشت: امروز برخی از خانوداه ها نقش خود را در فرایند تعلیم و تربیت فراموش کرده و بدرستی انجام نمی دهند و به نوعی رسالت خود را بر عهده آموزش و پرورش گذاشته اند؛ غافل از این که دانش آموز تنها 6 یا 8 ساعت در مدرسه است و مابقی در خانواده و اجتماع فعالیت دارد.

واقعی یکی از آسیب های آموزش و پرورش را نوع نگاه خانواده ها به مدرسه و فرایند تعلیم و تربیت دانست و افزود: غفلت و کوتاهی خانواده از فرایند تعلیم و تربیت اثر گذاری معلم و مدرسه را کاهش می دهد.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به قداست قلم در اسلام اضافه کرد: رسانه ها بازوی توانمند آموزش و پرورش استان در بحث تعلیم و تربیت اسلامی ایرانی قشر جوان و آینده ساز بهارستان علم و ادب هستند؛ و هر چه این تعامل مستحکم ترو مستمر باشد مشکلات دستگاه تعلیم و تربیت نیز کمتر می شود.

گفتنی است قبل از سخنان مدیر کل آموزش و پرورش 4 نفر از خبرنگاران استان به بیان دیدگاه ها، نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود در باره آموزش و پرورش پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار