رئیس سازمان زندان‌ها: برای بازدید نمایندگان مجلس از زندان زنان مشکلی وجود ندارد

جهانگیر: سرانه غذای روزانه زندانیان ۷۳۰۰ تومان است

تهران (پانا) - رئیس سازمان زندان‌ها، اقدامات تامینی و تربیتی گفت برای بازدید نمایندگان مجلس شورای اسلامی از زندان زنان مشکلی نیست و این آمادگی وجود دارد تا نمایندگان مجلس از زندان بازدید کنند.

کد مطلب: ۹۱۵۲۷۹
لینک کوتاه کپی شد
رئیس سازمان زندان‌ها: برای بازدید نمایندگان مجلس از زندان زنان مشکلی وجود ندارد

به گزارش ایرنا، اصغر جهانگیر در حاشیه جشن گلریزان ستاد دیه در جمع خبرنگاران درباره درخواست تعدادی از نمایندگان مجلس برای بازدید از زندان زنان شهرری این مطلب را عنوان کرد و گفت: این آمادگی وجود دارد تا نمایندگان مجلس از زندان بازدید کنند.

وی درباره تکمیل زندان تهران بزرگ افزود: برای اینکه بتوانیم کل پروژه‌های خود را تکمیل کنیم، بیش از هزار میلیارد تومان نیاز داریم و اگر بودجه لازم اختصاص یابد، پروژه‌ها تکمیل می‌شوند. به عنوان مثال برای تکمیل زندان تهران بزرگ، 70 میلیارد تومان نیاز است.

جهانگیر در پاسخ به سوالی درباره کسری بودجه سازمان زندان‌ها نیز گفت: با توجه به آنچه درخواست کرده‌ایم و آنچه اختصاص دادند، حدود 200 تا 300 میلیارد تومان کسری بودجه داریم.

سرانه غذای روزانه زندانیان 7300 تومان است

رئیس سازمان زندان‌ها در پاسخ به این سوال که آیا پیشنهاد سازمان زندان‌ها در افزایش سرانه غذا و بهداشت زندانیان مورد موافقت قرار گرفت یا خیر، گفت: با یک بخشی از پیشنهاد سازمان زندان‌ها برای افزایش سرانه موافقت شد؛ سرانه غذای روزانه زندانیان در سال گذشته پنج هزار تومان بود که تقاضا دادیم این مبلغ به 11 هزار و 500 تومان افزایش یابد اما در نهایت حدود هفت هزار و 300 تومان مصوب شد.

جهانگیر در پاسخ به این سوال که آیا این مبلغ برای تأمین غذای زندانیان کفایت می‌کند، اظهار کرد: به نظر می‌رسد کسری خواهیم داشت.

رئیس سازمان زندان‌ها درباره تعداد زندانیان و محکومانی که مشمول عفو 40 سالگی انقلاب شدند، گفت: در مجموع 170 هزار نفر مشمول عفو شدند که از این تعداد، 100 هزار نفر در زندان‌ها و 70 هزار نفر هم که محکومیت قطعی دریافت کرده بودند، قبل از ورود به زندان مشمول عفو شدند.

جهانگیر در توضیح 70 هزار نفری که قبل از ورود به زندان مشمول عفو شدند، توضیح داد: کسانی که تا یک میلیون تومان جریمه نقدی قطعی، تا 6 ماه حبس قطعی و محکومیت قطعی تعزیری مثل شلاق داشتند، پیش از اجرای حکم عفو شدند که تعدادشان حدود 70 هزار نفر بود.

جمعیت کف‌خواب‌ها در زندان کاهش یافت

رئیس سازمان زندان‌ها در پاسخ به سوال دیگری درباره وضع کف‌خواب‌ها در زندان‌ها با توجه به عفوهای اعطا شده، افزود: ظرفیت زندان‌ها حدود 85 هزار نفر است اما جمعیت حاضر در زندان‌ها، 2 برابر و نیم ظرفیت است که این جمعیت قبل از اعطای عفو اخیر، سه برابر و نیم ظرفیت و گنجایش زندان‌ها بود. بنابراین با توجه به عفوی که شامل حال زندان قرار گرفت، جمعیت کف‌خواب‌ها کاهش یافته است اما هنوز هم به صورت محدود وجود دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار