به همت کانون پرورش فکری انجام شد؛

دومین نشست انجمن شاهنامه‌خوانی «آزاد سرو» در اهواز

اهواز(پانا)- دومین نشست انجمن شاهنامه‌خوانی «آزاد سرو» به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مرکز فرهنگی هنری کانون شماره سه اهواز برگزار شد.

کد مطلب: ۹۱۵۲۷۵
لینک کوتاه کپی شد

نوجوانان اهوازی عضو انجمن شاهنامه‌خوانی «آزاد سرو» هم‌زمان با ۲۵ اردیبهشت با خوانش اشعار حماسی حکیم سخن ابوالقاسم فردوسی روز بزرگداشت این اسطوره ادبیات را گرامی داشتند .

وحید کیانی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان در این آیین گفت: شاهنامه سرشار از حکمت و خرد است و در فرهنگ انسان ایرانی جایگاه ویژه دارد .

او با تأکید بر معرفی مفاخر ادبی ایران به کودکان و نوجوانان افزود: برگزاری این‌گونه برنامه‌های ادبی کانون پرورش فکری خوزستان در راستای تقویت هویت فرهنگی کودکان و نوجوانان اجرا می‌شود .

در ادامه این نشست ادبی، رضا کیانی مشاور امور هنری استاندار خوزستان گفت: در فضای کنونی که رشد فنّاوری در آن برجسته و چشم‌گیر است برگزاری این‌گونه محافل باعث آن می‌شود که ذهن نسل امروز بارور، کنشگر و جستجوگر تربیت شود .

او افزود: شاهنامه را نامه خرد می‌نامیم و این اثر گران‌بها را می‌تواند از زوایای مختلف بررسی کرد و ارزش‌های گوناگونی را از این خرمن مایه‌ور استخراج کرد .

کیانوش بتواز دبیر انجمن شاهنامه پژوهان استان خوزستان دیگر میهمان این نشست در سخنان خود خردورزی، عشق‌ورزی و دانایی را ازجمله مواردی برشمرد که می‌توان در شاهنامه‌خوانی و شاهنامه پژوهی به کودکان آموزش داد .

دومین نشست انجمن شاهنامه‌خوانی «آزاد سرو» بعدازظهر امروز چهارشنبه 25 اردیبهشت 1398 در مرکز فرهنگی هنری کانون شماره سه اهواز با اهدا کتاب شاهنامه به شرکت‌کنندگان به کار خود پایان داد.

گفتنی است: انجمن شاهنامه‌خوانی «آزاد سرو» سال 1397 در کانون استان خوزستان راه‌اندازی شده است و به همت مربیان این نهاد فرهنگی هر فصل یک نشست با محوریت شاهنامه‌خوانی و شاهنامه پژوهی برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار