مجری طرح صنایع انرژی بر جنوب مطرح کرد؛

فراهم شدن زمینه حضور سرمایه گذاران در منطقه ویژه اقتصادی لامرد

لامرد (پانا) - مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد گفت: با توسعه همه جانبه زیر ساخت‌ها برای پیشرفت صنعت زمینه حضور سرمایه‌گذاران در منطقه ویژه اقتصادی لامرد و پارسیان فراهم شده است.

کد مطلب: ۹۱۵۲۶۳
لینک کوتاه کپی شد
فراهم شدن زمینه حضور سرمایه گذاران در منطقه ویژه اقتصادی لامرد

فریدون فدایی دولت در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان لامرد با بیان ظرفیت‌های منطقه ویژه اقتصادی لامرد اظهار کرد: یکی از ظرفیت‌های مهم اقتصادی و صنعتی در جنوب کشور، مناطق اقتصادی لامرد و پارسیان است که با توسعه و تکمیل زیر ساخت‌ها فرصت برای سرمایه‌گذاری و حضور سرمایه‌گذاران در این منطقه را فراهم ساخته است.
مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد با اشاره به اینکه زیرساخت‌های لازم اعم از آب، برق، گاز، مخابرات و جاده‌های دسترسی در مرحله نخست برای جذب سرمایه‌گذار در منطقه ویژه اقتصادی لامرد در دسترس سرمایه گذاران است، اذعان کرد: بارگیری مرحله اول آلومینا برای کارخانه آلومینیوم لامرد( ۳۰هزار تن) آغاز شده و در مرداد یا شهریور اولین دیگ کارخانه روشن خواهد شد.
وی اضافه کرد: حسب رهنمودهای مقام معظم رهبری در سال رونق تولید برای جلوگیری از خام فروشی، همه‌ی تدابیر لازم برای استحصال مواد اولیه موردنیاز صنایع پایین دست آلومینیوم در این کانون صنعتی اتخاذ شده و از این رهگذر ارزش افزوده قابل توجهی عاید سرمایه‌گذاران و همچنین اقتصاد کشور می‌شود.
فدایی دولت در پاسخ به خبرنگاران در مورد سخنان شریفی نماینده پارسیان در زمینه دخالت‌های منطقه ویژه اقتصادی لامرد در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان گفت: با نشستی که با وی داشتم مشکلات برطرف شد و تاکنون و طبق قانونی که مجلس شورای اسلامی تصویب کرده مسئولیت این دو منطقه بر عهده یک نفر است، ردیف و کد بودجه این دومنطقه یکی است و اگر قرار باشد تغییری ایجاد شود باید مجلس این تغییر را مصوب کند.
این مقام مسئول در خصوص وضعیت جاده خروجی لامرد تا منطقه ویژه لامرد با اشاره به توافقات انجام شده با اداره کل راه و شهرسازی لارستان گفت: از امروز کار ترمیم و بازسازی این جاده ( از لامرد تا منطقه ویژه ) با مشارکت ما و اداره کل راه و شهرسازی آغاز خواهد شد.
او افزود: همچنین باند دوم با مشارکت ۵۰ ۵۰ منطقه ویژه و اداره کل راه و شهرسازی لارستان بزودی آغاز خواهد شد.
مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد با اشاره به طرح ایجاد کمربندی لامرد گفت: کمربندی لامرد از نیرایی (غرب شهر) به سمت منطقه ویژه طبق توافق انجام شده و مشارکت ۵۰ ۵۰ ما و اداره کل راه نیز استارت خواهد خورد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار