مرحله استانی المپیاد «طرح دادرس» خردادماه در اراک برگزار می شود

اراک(پانا)- جلسه هماهنگی المپیاد استانی طرح دادرس؛ با حضور معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش، معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان مرکزی و کارشناسان ذیربط برگزار شد.

کد مطلب: ۹۱۵۲۲۶
لینک کوتاه کپی شد
مرحله استانی المپیاد «طرح دادرس» خردادماه در اراک برگزار می شود

«مهدی دمنه» معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان مرکزی در این جلسه، با اشاره به اینکه « طرح دادرس » به منظور آماده کردن دانش آموزان در روزهای سخت است، گفت: نکته برجسته و مورد تمایز این طرح با سایر طرح هایی که صرفا آموزش محور هستند تمرکز آن بر هیجان، مسابقه و رقابت توانمندی ها است که در قالب المپیاد عرضه می گردد.

وی ضمن مهم دانستن هماهنگی به منظور اجرای مطلوب المپیاد استانی « طرح دادرس » در خرداد ماه سال جاری، بر تعامل بیشتر کارشناسان شهرستانی جمعیت هلال احمر با کارشناسان سلامت آموزش و پرورش تاکید نمود.

دمنه افزود: اجرای طرح ملی دادرس از اولویت های وزارت آموزش و پرورش در حوزه سلامت و تندرستی دانش آموزان است که انتقال مهارت های امدادی و کمک های اولیه به دانش آموزان و تشکیل تیم های مدیریت بحران مبتنی بر دانش آموزان، از اهداف مهم طرح ملی دادرس می باشد.

گفتنی است، طرح دادرس با همکاری جمعیت هلال احمر، ویژه دانش آموزان پایه هشتم مدارس دخترانه و پسرانه استان صورت می پذیرد.

دانش آموزان در این طرح، در جلسات آموزشی با مباحثی نظیر، سرفصل های پناه گیری و تخلیه اضطراری، حمایت حیاتی پایه و احیاء قلبی ریوی، خونریزی، پانسمان و پانداژ، و همچنین اسکان اضطراری (چادرزنی) آشنا می شوند.

در این المپیاد دانش آموزان در مرحله شهرستانی در قالب تیم های 14 نفره با یکدیگر به رقابت می پردازند و منتخبین برای مرحله استانی المپیاد دادرس آماده خواهند شد.

مرحله استانی طرح دادرس خرداد ماه سال جاری در اراک برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار