راه‌اندازی سامانه جامع اینترنتی برنامه‌ریزی درسی دانش‌آموزان برای نخستین بار در فارس

شیراز (پانا) - سامانه اینترنتی برنامه‌ریزی درسی، شامل بخش‌های متعددی همچون، کارنامه پذیرفته‌شدگان سال قبل، نمودار ضریب درس‌ها در آزمون ، فهرست درس‌ها برای برنامه‌ریزی و نحوه پاسخگویی داوطلبان به سوالات کنکور 97 است.

کد مطلب: ۹۱۵۲۰۶
لینک کوتاه کپی شد
راه‌اندازی سامانه جامع اینترنتی برنامه‌ریزی درسی دانش‌آموزان برای نخستین بار در فارس

دراین سامانه فهرست کتب منبع سؤالات آزمون سراسری، فهرست حذفیات منابع آزمون سراسری، دفترچه راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته و برخی دیگر از مواردی که دانش‌آموزان برای برنامه‌ریزی درسی خصوصا درکنکور مورد نیاز دارند قرار داده شده است.

معاون آموزش متوسطه آموزش وپرورش فارس گفت: اتاق‌های فکر متعددی درخصوص کیفیت بخشی به مقوله آموزش در حوزه آموزش متوسطه فارس راه اندازی شده است که در این اتاق‌ها از ظرفیت افراد و نخبگان متعدد بنا برتخصص لازم استفاده می‌شود.

فرهاد اسماعیلی ادامه داد: یکی از این کارگروه‌ها اتاق فکر کنکور است که در آن از کارشناسان ومشاروان خبره استان استفاده شده و هدف از آن ارتقای جایگاه استان در کنکور سراسری است.

او راه‌اندازی سامانه اینترنتی برنامه‌ریزی درسی دانش‌آموزان استان را یکی از مصوبات این اتاق دانست و افزود: این سامانه دسترسی تمام دانش‌آموزان و مشاوران به اطلاعات مورد نیاز برای برنامه‌ریزی مطلوب درسی را آسان می‌کند و افراد براحتی می‌توانند برنامه‌ریزی موثری داشته باشند.

او گفت: این سامانه هم اکنون قابل دسترس است و افراد می توانند با مراجعه به ستون سمت چپ سایت اداره کل آموزش وپرورش استان فارس به آدرس: http://fars.medu.ir این سامانه را مشاهده و از خدمات آن بهره مند گردند

معاون آموزش متوسطه آموزش وپرورش فارس گفت: یکی دیگر از اهداف این سامانه ایجاد آمادگی نسبی در دانش‌آموزان برای ادامه تحصیل در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی است که تلاش شده همه اطلاعات مورد نیاز دانش‌آموزان دراختیار آنها قرار داده شود .

اسماعیلی ادامه داد: وضعیت آموزشی استان در کنکور سراسری براساس 4 شاخص "کسب رتبه‌های زیر 10 ، رتبه‌های زیر 3 هزار کنکور ، میانگین نمرات شرکت‌کنندگان و درصد قبولی" مورد ارزیابی قرار می گیرد و در مجموع این 4 شاخص تعیین‌کننده جایگاه استان است.

او افزود: هرچند که در کسب رتبه‌های زیر 10 کنکور سراسری توفیق چندانی نداشتیم ولی این دلیل بر عملکرد ضعیف استان نیست چرا که در سایر شاخص‌ها، استان فارس در وضعیت خوبی است هر چند که باید تلاش کرد تا جایگاه ارتقا یابد .

او تعداد دانش‌‎آموزان دارای رتبه زیر 3 هزار در کنکور سال گذشته را 418 نفر برشمرد که توانستند رتبه‌های زیر 3 هزار را در گروه‌های مختلف آزمایشی در کنکور سال گذشته از آن خود کنند.

او به میانگین نمره شرکت‌کنندگان در کنکور سراسری سال گذشته اشاره کرد و افزود: استان فارس در گروه‌‎های آزمایشی ریاضی، تجربی و ادبیات و علوم انسانی به ترتیب رتبه‌های 13، 18 و 16 کنکور سراسری را در کشور از آن خود کرده‌است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار