سندرز: جنگ با ایران یک فاجعه تمام عیار است

تهران (پانا) - برنی سندرز،‌ سناتور آمریکایی که رسما به عنوان رقیب دونالد ترامپ در انتخابات 2020 فعالیت خود را آغاز کرده در توئیتی خواستار متوقف شدن اقدامات ترامپ و بولتون شد و جنگ با ایران را یک فاجعه تمام عیار خواند.

کد مطلب: ۹۱۵۱۴۵
لینک کوتاه کپی شد
سندرز: جنگ با ایران یک فاجعه تمام عیار است

برنی سندرز که در انتخابات ریاست جمهوری 2016 نیز به عنوان یک دموکرات رقیب سرسختی برای هیلاری کلینتون بود به تنش ها میان ایران و آمریکا واکنش نشان داد و نوشت: «نه به جنگ با ایران! این فاجعه‌ای تمام‌عیار خواهد بود. ما باید ترامپ و مشاور امنیت ملی‌اش، جان بولتون - که عاشق جنگ‌های بی‌پایان است - را متوقف کنیم.»

سندرز که اکنون ۷۷ سال دارد در جریان رقابت‌های مقدماتی حزب دموکرات در سال ۲۰۱۶ مغلوب هیلاری کلینتون شد. بی‌بی‌سی درباره این شکست می‌نویسد که کمی بعد معلوم شد که دبیرخانه و کمیته ملی حزب دموکرات، بر خلاف مقررات این حزب، جانب هیلاری کلینتون را گرفته بودند. رسوایی که به استعفای دبیر حزب دموکرات و دلخوری هزاران هوادار برنی سندرز انجامید.

او این بار باید با تعداد بسیار بیشتری از نامزدهای دموکرات رقابت کند اما همزمان به علت شهرت و خیل بزرگ هوادارانش شانس زیادی برای پیروزی در رقابت های درون حزب دموکرات دارد.

بیش از ۱۰ چهره دموکرات از جمله سناتور الیزابت وارن از ایالت ماساچوست؛ سناتور کوری بوکر، از ایالت نیوجرسی، سناتور کمیلا هریس، از ایالت نیویورک و جولیان کسترو، شهردار سن آنتونیو در تگزاس تاکنون رسما وارد صحنه رقابت‌ها برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ شده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار