استاندار قم : پیشنهاد هر روستا یک طرح‌شغلی کمیته امداد قم باید پشتیبانی شود

قم (پانا) - استاندار قم پشتیبانی دستگاه‌های استان از پیشنهاد کمیته امداد استان باعنوان "هر روستا یک طرح شغلی" را با هدف اشتغال پایدار روستائیان و پیشگیری از مهاجرت آنها به شهر خواستار شد.

کد مطلب: ۹۱۵۰۹۶
لینک کوتاه کپی شد
استاندار قم : پیشنهاد هر روستا یک طرح‌شغلی کمیته امداد قم باید پشتیبانی شود

دکتر بهرام سرمست، استاندار قم در اداره ویژه بانوان این نهاد تفکیک کمیته‌امداد بانوان را قابل تقدیر عنوان و بیان کرد: مدیران برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی در اقشار آسیب‌پذیر به ویژه بانوان باید پیشگیرانه و آینده‌نگرانه برنامه ریزی کنند.
استاندار قم توسعه مشاغل خانگی برای افراد تحت‌حمایت کمیته امداد را ضروری برشمرد و گفت: آموزش مستمر مهارت‌های زندگی و ترویج سبک‌زندگی سالم باید از رویکردهای همیشگی کمیته امداد باشد.
وی افزایش ۸۰ درصدی مراجعات به کمیته امداد قم را یک هشدار جدی دانست و تأکید کرد: برای پاسخگویی به این مقدار تقاضا و کاهش آن باید جدی‌تر و خلاقانه‌تر برنامه‌ریزی کنیم.
سرمست در بخش دیگری از سخنان خود لزوم الکترونیکی شدن مجموعه‌های دولتی و خدمات‌رسان را یادآور شد و تصریح کرد: استفاده از ظرفیت‌های مجازی و بهره‌وری بهینه از فرصت‌های فنآوری و تکنولوژی، کشور را سریعتر به سمت اهداف پیش بینی شده هدایت خواهد کرد.
وی ضمن قدردانی از راه اندازی مرکز راهبری شغلی در کمیته امداد قم که با رویکرد کاریابی الکترونیکی فعالیت می‌کند تأکید کرد: این مرکز برای پایدار سازی اشتغال مددجویان تحت‌حمایت کمیته امداد باید به صورت جدی حمایت شود.
سرمست از مدیران کمیته امداد استان قم در تغییر نگرش افراد تحت حمایت از یک فرد سربار جامعه به یک فرد مولّد قدردانی کرد و گفت: کارآفرینی این افراد باعث کاهش آمار مددجوئی در این نهاد و رونق تولید در کشور خواهد شد.
استاندار قم در بازدید نیم روز خود از کمیته امداد استان، با روند خدمات‌رسانی تخصصی کمیته امداد بانوان در استان و مرکز هدایت شغلی این نهاد آشنا شد و همچنین از چند طرح اشتغال افراد تحت‌حمایت این نهاد، مانند پرورش پرندگان زینتی، گلخانه و تولید گل و دو طرح مصنوعات چوبی در روستای خورآباد از توابع بخش کهک دیدن کرد.
وی همچنین در کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان که در روستای خورآباد برگزار شد دستگاه های ذیربط را برای خدمات‌رسانی به مددجویان کارآفرین کمیته امداد موظف کرد و گفت: باید در تأمین زیرساخت‌های صنوف تولیدکننده و بازاریابی و فروش محصولاتشان آنها را حمایت کنیم.
اکبر میرشکار مدیرکل کمیته امداد استان قم نیز در بازدید استاندار قم از فعالیت های این نهاد توانمندسازی افراد مورد حمایت این نهاد را از مأموریت های مهم این نهاد عنوان و بیان کرد: در سال ۹۷ بیش از ۱۴۰۰ شغل در زمینه های مختلف برای ولینعمتان جامعه راه اندازی شد.
وی از اجرای طرح "هر روستا یک شغل" در سال ۹۸ خبر داد و گفت: تاکنون در روستاهای سیرو، خورآباد و فردو طرح‌های مصنوعات چوبی، پرورش ماهی زینتی و فنرسازی را راه اندازی کرده ایم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار