دیدار وزیر خارجه هند با ظریف؛

هند پس از انتخابات درباره خرید نفت ایران تصمیم می گیرد

تهران (پانا) - هند روز سه شنبه به ایران اعلام کرد که تصمیم گیری در خصوص واردات نفت از تهران، پس از برگزاری انتخابات گرفته خواهد شد.

کد مطلب: ۹۱۵۰۹۲
لینک کوتاه کپی شد
هند پس از انتخابات درباره خرید نفت ایران تصمیم می گیرد

به گزارش ایرنا، خبرگزاری ' ای ان آی' هند در گزارشی به نقل از مقامات آگاه هندی گفت: سوشما سواراج وزیر امور خارجه هند در دیدار با محمد جواد ظریف همتای ایرانی خود در دهلی نو اعلام کرد که تصمیم هند برای خرید نفت از ایران بر اساس شرایط تجاری، منافع اقتصادی و امنیت انرژی هند گرفته خواهد شد.
محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در ادامه سفر های خود به کشور های منطقه دیشب (دوشنبه ) وارد دهلی نو شد.
وی پیش از هند به روسیه، چین، ترکمنستان و عراق سفر کرده و با مقامات این کشورها در خصوص برجام، و همکاری های دوجانبه دیدار و گفت و گو کرد.
یک مقام هندی گفت: ظریف در دیدار خود با سواراج در خصوص تصمیم های مطرح شده از سوی اقای حسن روحانی رییس جمهوری ایران در ارتباط با فروش اورانیوم غنی شده و آب سنگین توضیح داد.
وی همچنین اعلام کرد که به کشور های اروپایی و سایر کشورهای عضو برجام یک مهلت 60 روزه داده شده تا شبکه های نفتی و بانکی را احیا کنند.
این مقام هندی افزود: وزیر امور خارجه هند از تمام کشورهای امضا کننده توافق هسته ای ایران می خواهد که به پایبند به تعهدات برجامی ادامه دهند.
وزیر خارجه هند افزود: تمام طرف ها باید به صورت سازنده با یکدیگر ارتباط داشته باشند و مسائل موجود را بصورت صلح آمیز و از طریق مذاکره حل کنند.
دو طرف همچنین درباره موضوعات مختلف منطقه ای از جمله افغانستان گفت وگو و توافق کردند تا همکاری نزدیک خود را در حل و فصل مسائل حفظ کنند.
این درحالی است که هفته گذشته ویلبر راس وزیر بازرگانی آمریکا به هند سفر کرده بود تا این کشور را وادار به توقف تجارت با ایران بکند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار