پمپئو: ترامپ متعهد به بهبود روابط با روسیه است

تهران (پانا) - وزیر امور خارجه آمریکا در دیدار با همتای روس خود اعلام کرد که به دلیل تعهد دونالد ترامپ به بهبود روابط واشنگتن و مسکو به روسیه سفر کرده است.

کد مطلب: ۹۱۵۰۷۳
لینک کوتاه کپی شد
پمپئو: ترامپ متعهد به بهبود روابط با روسیه است

به گزارش ایرنا، مایک پمپئو در آغاز دیدار با سرگئی لاوروف در سوچی گفت: هر دو کشور به دنبال دفاع از منافع خود هستند، مسائل زیادی وجود دارد که در آنها منافع ما با یکدیگر مطابقت می کند.
وی افزود: باید برای بهبودی روابط و همکاری های دو کشور تلاش کرد و موضوعاتی را که می تواند روابط دو کشور را بهبود بخشد، یافت.
پمپئو افزود: ما همکاری های خوبی در زمینه مبارزه با تروریسم داشتیم و توانستیم زندگی بسیاری را حفظ کنیم.
رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا افزود: ما همچنین در مسائلی همچون کاهش تسلیحات و عدم انتشار سلاح هسته ای و حل مسائل منطقه ای با یکدیگر همکاری کردیم.
وی افزود: مسائل زیادی وجود دارد که با ایده آل ها و ارزش های مشترک دو کشور مطابقت می کند.
وزیر خارجه آمریکا خاطرنشان کرد: ما همه تلاش های ممکن را بکار می بندیم تا بر این ایده آل ها تکیه کنیم و روابط دو کشور را برای تقویت و تحکیم امنیت بهبود بخشیم.
پمپئو تصریح کرد: روسای جمهوری روسیه و آمریکا خواهان آن هستند تا تلاش ها را برای تثبیت روابط و اوضاع بکار گیریم، با بی صبری در انتظار گفت وگوهای صریح در دیدار امروز هستم.
وزیر خارجه آمریکا این را نیز گفت که فرصت دیگری خواهد بود تا سران دو طرف در حاشیه اجلاس 20 کشور صنعتی جهان (G20) با یکدیگر دیدار کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار