دفاع ترامپ از موقعیت آمریکا در جنگ تجاری با چین

تهران (پانا) - «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا روز سه شنبه در سلسله توییت هایی از جنگ تجاری اش با چین دفاع کرد و این وضعیت را نمونه ای برای مذاکرات واشنگتن با کشورهای دیگر برشمرد.

کد مطلب: ۹۱۵۰۶۵
لینک کوتاه کپی شد
دفاع ترامپ از موقعیت آمریکا در جنگ تجاری با چین

وی در صفحه توییتر خود نوشت: خرید چین از ما به مراتب کمتر از خرید ما از آنهاست، تقریبا 500 میلیارد دلار، از این رو ما در موقعیت عالی قرار داریم.
وی افزود: کالای خود را در آمریکا تولید کنید و دیگر تعرفه ای در کار نخواهد بود. همچنین می توانید به جای چین از کشوری خرید کنید که مشمول تعرفه نیستند. بسیاری از شرکت ها در حال خروج از چین هستند تا برای خریداران آمریکایی، رقابت پذیری بیشتری داشته باشند.
ترامپ ادامه داد: اقتصاد ما اکنون به مراتب بزرگتر از (اقتصاد) چین است و از زمان انتخابات 2016، حجم آن به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. ما «قلکی» هستیم که همه می خواهند به آن هجوم آورند و از آن بهره مند شوند. دیگر اینطور نخواهد بود.
ترامپ در توییت دیگری نوشت: وقتی زمان مناسب فرا رسد، با چین توافق خواهیم کرد. احترام و دوستی من با پرزیدنت شی نامحدود است، اما همان طور که قبلا بارها به وی گفته ام، این توافق باید برای آمریکا توافقی عالی باشد، والا منطقی نیست.
وی افزود: باید امکان جبران بخشی از سهم کلان تجارت را که از زمان تشکیل یک سویه و مضحک سازمان تجارت جهانی به چین باختیم، داشته باشیم. همه این موارد سریعتر از آنچه مردم فکرش را بکنند، روی خواهد داد.
رئیس جمهوری آمریکا پیام های توییتری اش را اینگونه ادامه داد: کشاورزان میهن پرست ما یکی از بزرگترین ذی نفعان از رویدادهای در حال وقوع هستند. امیدواریم که چین افتخار ادامه خرید محصولات کشاورزی فوق العاده ما را که بهترین است دهد، اما در غیر اینصورت، کشور شما (آمریکا) این اختلاف را با خرید بسیار زیاد چین جبران خواهد کرد.
ترامپ افزود: این پول از قبل تعرفه های کلانی که به آمریکا پرداخت می شود، تامین خواهد شد، تعرفه هایی که در ازای مجوز تجارت چین و دیگران با ما، اعمال شده است. کشاورزان سال هاست که فراموش شده اند.
جنگ تجاری میان آمریکا و چین در روزهای اخیر شدت یافته و تا جایی که حتی باعث بروز اختلاف میان حزب جمهوریخواه آمریکا و ترامپ در مورد این مساله شده است.
ترامپ روز گذشته (دوشنبه) به چین هشدار داد که در زمینه اعمال تعرفه های جدید واشنگتن بر کالاهای وارداتی چین، به اقدام تلافی جویانه رو نیاورد.
وی خطاب به چین بهترین زمان برای دستیابی به توافق تجاری را همین حالا دانست و گفت که در غیر این صورت اگر مذاکرات به دور دوم ریاست جمهوری وی بینجامد، شرایط دستیابی به توافق به مراتب بدتر و سخت تر خواهد شد.
آمریکا به تازگی تعرفه کالاهای وارداتی چین را به ارزش 200 میلیارد دلار افزایش داد. تازه ترین دور مذاکرات تجاری آمریکا و چین روز جمعه بدون دستاوردی پایان یافت و ترامپ به بخش بازرگانی آمریکا دستور داد شروع به اعمال تعرفه بر همه کالاهای وارداتی باقی مانده از چین کند.
چین نیز بخش کشاورزی آمریکا را با اعمال تعرفه های تلافی جویانه، تهدید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار