۴ هزار میلیارد ریال اعتبار سفر معاون رئیس جمهوری به اردبیل ابلاغ شد

اردبیل (پانا) - رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی اردبیل گفت: بدنبال سفر معاون رئیس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه در بهمن ماه سال گذشته چهار هزار میلیارد ریال اعتبار به این استان ابلاغ شد.

کد مطلب: ۹۱۵۰۲۴
لینک کوتاه کپی شد
۴ هزار میلیارد ریال اعتبار سفر معاون رئیس جمهوری به اردبیل ابلاغ شد

داود شایقی اظهارکرد: در سفر ۲ روزه‌ای که محمدباقر نوبخت در روز‌های ۲۱ و ۲۲ بهمن سال گذشته به استان اردبیل داشت توافقی با استاندار اردبیل و مجمع نمایندگان شد که ماحصل این سفر و توافقات انجام شده ۶ هزار میلیارد ریال تخصیص اعتبار برای استان اردبیل بود که بخش عمده‌ای از آن تاکنون ابلاغ و تخصیص یافته است.

او بیان کرد: ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال از این مبلغ برای پایاب سد گیوی و مابقی نیز مربوط به راه آهن و دیگر طرح‌های نیمه تمام در حوزه راهداری و همچنین پروژه‌های زیربنایی استان بود که پیش یینی می‌شود تا پایان اردیبهشت ماه به صورت کامل چهار هزار میلیارد ریال تخصیص یابد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بیان کرد: هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال از این منابع در حوزه راه سازی ابلاغ شده که تخصیص آن به صورت ۱۰۰ درصد در ماه‌های آینده صورت می‌گیرد و هزار میلیارد ریال نیز برای تکمیل مجتمع‌های آبرسانی اختصاص یافته و آب و فاضلاب روستایی باید در جذب این منابع تلاشی مضاعف داشته باشد.

شایقی در مورد مابقی تعهدات این سفر و ضرورت ابلاغ و جذب آن گفت: ۲ هزار میلیارد ریال دیگر این اعتبار نیز مورد پیگیری است که تا پایان سال ۹۸ بتدریج تخصیص و تامین شود.

او به توزیع اعتبارات بین استان‌ها با برنامه ریزی و هدف گذاری سازمان برنامه و بودجه بر مبنای شاخص جمعیتی اشاره کرد و افرود: از سال ۷۲ با استان شدن منطقه، اردبیل در توزیع اعتبارات همواره در رتبه‌های ۲۷ و ۲۸ کشور قرار داشته، ولی در سال‌های اخیر این روند تغییر یافته به طوری که برغم سهم جمعیتی استان که در رتبه ۲۳ کشور است در جذب اعتبارات هزینه‌ای و عمرانی جزو ۱۰ استان برتر کشور قرار دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار