علی رمضانی: دانش‌آموزان در اردوها نحوه مقابله با بلایای طبیعی را می‌آموزند

تهران (پانا) - مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی به طرح جامع تحول در نظام اردوهای دانش‌آموزی اشاره ‌کرد که در این طرح دانش‌آموز با حداقل‌های موضوع در برابر بروز یک خطر در اردوها آشنا می‌شود.

کد مطلب: ۹۱۴۹۹۳
لینک کوتاه کپی شد
علی رمضانی: دانش‌آموزان در اردوها نحوه مقابله با بلایای طبیعی را می‌آموزند

جلسه بررسی طرح جامع تحول در نظام اردوهای دانش‌آموزی صبح امروز در سالن جلسات معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

در این جلسه علی رمضانی مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی، علی معلمی معاون مدیرکل، احمد احمدنژاد مدیر مرکز کنترل سفر‌های برون استانی دانش‌آموزی، محمد مصطفوی معاون مدیرکل مشاوره و امور تربیتی وزارت آموزش و پرورش و نمایندگان تشکل‌های دانش‌آموزی، پلیس راهنمایی و رانندگی و دستگاه‌های مختلف حضور داشتند.

رمضانی در ابتدای این جلسه گفت: «تکلیفی بر اداره کل فرهنگی هنری در سند تحول بنیادین گذاشته شده است که در زمینه بحران بتوانیم دانش‌آموزان را به طور ویژه و خاص تربیت کنیم تا مشکل خود، دیگران و فضای آموزشی و پرورشی را برطرف کنند.»

او ادامه داد: «تاکید وزیر آموزش و پرورش در زمینه اجرایی کردن سند تحول بنیادین است که اداره کل ما با توجه به ظرفیت‌های آموزش و پرورش و ظرفیت‌های مرتبط در دولت، سازمان و نهادهای مختلف طرح جامع تحول در نظام اردوی دانش‌آموزی را اجرا خواهد کرد.»

رمضانی گفت: «چندماهی است که پیش‌نویس این طرح تهیه شده است امروز درباره سرفصل‌های این موضوع بحث‌هایی صورت می‌گیرد.»

مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی افزود: «پس از اعمال نظرات دستگاه‌ها و جمع‌بندی نظرات، طرح رونمایی می‌شود زیرا آموزش و پرورش باید در بحث آموزش نیروی انسانی در شرایط خطر برنامه داشته باشد.»

او در ادامه این جلسه بر توانمندسازی نیروی انسانی در بحث جسمانی که برعهده معاونت تربیت بدنی است و در بحث روحی که از سوی اداره کل مشاوره انجام می‌شود، تاکید کرد.

رمضانی ادامه داد: «ما در این طرح می‌خواهیم دانش‌آموز با حداقل‌های موضوع در برابر بروز یک خطر در اردوها آشنا شود زیرا سلامت جسمی و روحی او برای ما مهم است. در این طرح به دنبال تربیت نیروی ماهر برای شرایط بحران دانش‌آموزان در اردو هستیم.»

مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی افزود: «با داشتن یک میلیون فرهنگی در آموزش و پرورش ظرفیت خوبی برای مواجه با وضعیت‌های بحران داریم خوب است که از دستگاه‌ها و انجیوهای دیگر نیز در این باره استفاده کنیم.»

او به ایجاد ۲۲ انجمن در کانون‌های فرهنگی تربیتی اشاره کرد و گفت: «ما در کانون‌های فرهنگی تربیتی ۴میلیون نفر عضو داریم که درباره آنان به صورت تخصصی در حوزه مهارت‌های اردویی وارد شده‌ایم. امیدواریم در بحث اردویی نیز تخصص در آموزش مهارت‌ها اتفاق بیفتد.»

معلمی نیز در این جلسه گفت: «دوره تربیت معلم و مدرس را برای حضور در این طرح در تابستان ۹۸ برگزار می‌کنیم که این موضوع نیازمند نهایی شدن سرفصل‌های طرح مورد نظر است.»

او اظهار امیدواری کرد این طرح به صورت فرا ملی و به عنوان نیاز جامعه به خوبی اجرا شود.

مصطفوی نیز در ادامه این جلسه گفت: «ما در اداره کل سامانه جامع مشاوره‌ای طرح نماد را اجرا می‌کنیم که بخشی تحت عنوان ثبت رخدادهای اردویی دانش‌آموز را داراست که او می‌تواند مطالب مربوط را در این بخش قرار دهد.»

او بر اهمیت آشنایی با نحوه شناسایی مستعدان گروه اردویی، نحوه آشنایی با نیازهای روانشناختی و رشد دانش‌آموزان در طرح مورد نظر تاکید کرد.

احمدنژاد نیز در این جلسه بر انجام‌ مسئولیت‌های اجتماعی دانش‌آموزان تاکید کرد و گفت: «مهارت‌هایی که مربیان، راننده‌ها و سرپرست اردوها باید داشته باشند این است که با مدیریت بحران آشنا باشند. ما نیز باید به دنبال استانداردهایی باشیم که برای وسایل نقلیه و رانندگان تهیه شود.»

اعضای حاضر در جلسه امروز برای اعمال نظر و تدوین طرح درباره سرفصل‌ها بحث کردند تا پس از جمع بندی، این طرح به مرحله نهایی شدن برسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار