رئیس شورای شهر تهران: حضور در کنار مردم تبلیغاتی و شعاری نباشد

تهران (پانا) - رئیس شورای شهر تهران گفت اگر کشور در اوضاع سخت اقتصادی وتحریم است، حضور مسئولان در کنار مردم نباید فقط در تبلیغات و شعار باشد.

کد مطلب: ۹۱۴۹۲۲
لینک کوتاه کپی شد
رئیس شورای شهر تهران: حضور در کنار مردم تبلیغاتی و شعاری نباشد

محسن هاشمی در جلسه امروز شورای شهر تهران با گرامی‌داشت حضور ائمه جمعه و روحانیون شهرستان آق قلا را در صحن علنی شورای اسلامی شهر تهران گفت: در ایام وفات همسرگرامی پیامبر اسلام، حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها قرار داریم. نقش خدیجه (س) در حفظ و تثبیت اسلام نقشی کلیدی است که متاسفانه به آن کمتر پرداخته می‌شود. ایشان نخستین شخصیت زن و بانوی اسلام است که به پیامبر گروید و تا روز پایانی حیات خود، تمام وجودش را وقف اسلام و پیامبر اکرم نمود و تکریم و احترام بی‌نظیری که از سوی رسول خدا به ایشان می‌شد، نشان‌دهنده جایگاه بلند وقابل احترام زن در جامعه اسلامی است.

وی ادامه داد: در شرایطی هنجارهای سخت عرب جاهلی و نظام قبیله ای، نقش زن را بسیار محدود و نازل کرده بود، خدیجه (س) بعنوان یک زن پیشرو، شجاع، سخاوتمند حصار جامعه طبقاتی و منحط آن زمان را درهم شکست و به الگویی برای همه زنان عالم از جمله دختر ایشان فاطمه سلام الله علیها تبدیل شد.

هاشمی افزود: ازدواج پیامبر با خدیجه، که زنی ثروتمند و از متکمنان قریش محسوب می‌شد، نشان‌دهنده پوچ بودن ادعای سرمایه‌ستیز و ضد ثروت بودن اسلام است و ایشان تا روزی که امکان داشت به تجارت و کسب و کار وبازرگانی می‌پرداخت و در زمان نیاز اسلام، تمام دارایی خود را در حمایت از شوهر وپیامبر خود هزینه کرد.

وی تصریح کرد: سال‌های پایانی عمر خدیجه سلام الله علیها در شرایط سخت شعب ابیطالب که بدلیل تحریم ظالمانه اسلام از سوی کفار ومشرکین در مکه صورت گرفت سپری گردید و حضرت خدیجه با تحمل این شرایط سخت طی حدود چهارسال، اندکی پس از خروج از شعب ابیطالب بدلیل ضعف و بیماری درگذشت.

رئیس شورای شهر تهران اضافه کرد: حضور خانواده پیامبر و همسر ایشان در شرایط سخت تحریم شعب ابی‌طالب در کنار مسلمانان، قوت قلب بزرگی بود که نشان می‌دهد خدیجه به عنوان یکی از ثروتمندترین زنان جزیره العرب مانند مسلمانان عادی، زندگی می‌کند و این مجاهدت بزرگ موجب پایداری مسلمانان شد.

رئیس شورای شهر با بیان این که امروز نیز اگر کشور در شرایط سخت اقتصادی و تحریم است، گفت: حضور مسئولان در کنار مردم نباید تنها در تبلیغات و شعار باشد، اگر مردم قرار است در سختی تامین معاش و زندگی روزمره خود باشند، انتظار دارند این سختی را در زندگی شخصی مسئولان وخانواده‌‌های آنان نیز مشاهده کنند و بدون همراهی عملی و واقعی مسئولان، تحمل این شرایط برای مردم تبعیض آمیز و دشوار خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار