حسن‌پور‌بیگلری، عضو کمیسیون برنامه بودجه:‌ تغییر سایز حباب قیمت‌ها در بازار به دست دلالان است

تهران (پانا) - عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس، دلالان را عاملی بی‌ثباتی بازارها می‌داند و می‌گوید دلالان برای سودجویی بیشتر حباب قیمت‌ها در بازار را بالا می‌برند.

کد مطلب: ۹۱۴۹۱۲
لینک کوتاه کپی شد
حسن‌پور‌بیگلری، عضو کمیسیون برنامه بودجه:‌ تغییر سایز حباب قیمت‌ها در بازار به دست دلالان است

به گزارش پژوهشکده پولی و بانکی،شهباز حسن‌پور‌بیگلری گفت: قیمت‌گذاری‌های غیر واقعی در فضای مجازی وضع بازار را ملتهب کرده است.

نماینده مردم سیرجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در چند ماه اخیر بازار مسکن و خودرو با قیمت‌گذاری‌های غیرکارشناسی درگیر رشد بسیار زیادی شد که تورم بسیاری را به جامعه تحمیل کرد، افزود: اکنون دولت با ممنوعیت اعلام قیمت در فضای مجازی تا حدودی به ساماندهی بازار اقدام کرده است.

وی با تاکید بر اینکه صرف عدم اعلام قیمت در فضای مجازی به بازگشت آرامش به بازار منجر نمی‌شود، تصریح کرد: دولت باید با یکپارچه‌سازی نرخ‌ها و واقعی‌سازی آن به کاهش نرخ تورم اقدام کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه مسکن یکی از مولفه‌هایی است که دولت می‌تواند با استفاده از تیم‌های کارشناسی دقیق به نرخ‌گذاری در آن اقدام کند، گفت: متاسفانه بازار به دست دلال‌ها گرفتار شده و مردم عادی قیمت‌ها را از این افراد سودجو دریافت می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه‌های نظارتی باید با هر نوع قیمت‌گذاری غیرکارشناسی در زمینه‌های مختلف برخورد کنند، تصریح کرد: تحقق آرامش بازار نیازمند جلوگیری از شایعه پراکنی و افزایش حباب نرخ‌ها است.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه بیش از نیمی از گرانی‌های اخیر نتیجه بازی دلالان است، افزود: کوتاه‌کردن دست دلالان با قیمت‌گذاری‌های کارشناسی در بخش‌های مختلف ممکن می شود.

حسن‌‌پور‌بیگلری با تاکید بر اینکه با اعلام‌نشدن قیمت در فضای مجازی تا حدودی از التهاب بازار کاسته شده است، تصریح کرد: برخورد قانونی با آن سودجویی را می‌تواند کاهش دهد زیرا در بخش‌های مختلف اقتصادی سودجویان فعال بوده و اجازه ثبات قیمتی نمی‌دهند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مجلس در خصوص وضع فعلی بازار بارها به تشکیل جلسات علنی و غیرعلنی پرداخته و آماده همکاری با دولت در زمینه بهبود وضع است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار