تمرین مدیریت کلان کشوری اعضای مجلس دانش‌آموزی در وزارت ارتباطات

تهران (پانا) - دیروز صبح وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دو مهمان ویژه داشت. عماد هاشمی، رییس نهمین دوره مجلس دانش‌آموزی و سارا فلاح، عضو هیات رییسه به سازمان فناوری اطلاعات رفتند تا یکی از مهم‌ترین زیرمجموعه‌های وزارت ارتباطات و فناری را به شکل نمادین و در یک روز کاری مدیریت کنند.

کد مطلب: ۹۱۴۸۲۱
لینک کوتاه کپی شد
تمرین مدیریت کلان کشوری اعضای مجلس دانش‌آموزی در وزارت ارتباطات

شروع روز کاری نمایندگان مجلس دانش‌آموزی دیدار با مشکات اسدی، مشاور مشارکت زنان سازمان فناوری اطلاعات ایران بود. اسدی که روزگاری نه چندان دور یکی از اعضای سازمان دانش‌آموزی بود پس از گفت‌وگویی کوتاه با دانش‌آموزان، آن‌ها را به دفتر امیر ناظمی، معاون وزیر و رییس سازمان فناوری اطلاعات برد تا با نحوه مدیریت این سازمان آشنا شوند.

هاشمی و فلاح در ابتدای این دیدار به نمایندگی از اعضای نهمین دوره مجلس دانش‌آموزی، درباره عملکرد این دوره مجلس و فعالیت‌ها و نحوه اداره آن، توضیحاتی به امیر ناظمی دادند و او نیز در ادامه شیوه مدیریت و سازوکارهای اجرایی سازمان فناوری اطلاعات ایران را برای دانش‌آموزان شرح داد.

حضور در اتاق جلسات هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران بخش بعدی حضور در فرآیند مدیریت نمادین سازمان فناوری اطلاعات بود. هاشمی و فلاح در این جلسه کاری در جریان دستور جلسه و اقدامات اعضای هیات عامل قرار گرفتند و با آن‌ها درباره مدیریت این سازمان‌ و چالش‌های آن گفت‌وگو کردند.

شاید جذاب‌ترین بخش مدیریت نمادین نمایندگان مجلس دانش‌آموزی بازدید از مانیتورینگ تبادل ملی اطلاعات ایران بود. مراقبت‌های امنیتی و فرآیند ورود، نحوه باز شدن درهای امنیتی این دو دانش‌آموز را به وجد آورده و آن‌ها را شگفت‌زده کرد. مسئولان مرکز تبادل اطلاعات نحوه اداره و مسئولیت‌های این مرکز را برای دانش‌آموزان شرح دادند و در ادامه دقایقی را درباره دولت الکترونیک و نقش آن در تسهیل زندگی شهروندان صحبت کردند.

مدیران نمادین سازمان فناوری اطلاعات ایران روز کاری خود را با پیاده‌روی تا عمارت کلاه فرنگی و دفتر کار محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران ادامه دادند. آن‌ها به همراه امیر ناظمی و مشکات اسدی از ساختمان 91 ساله عمارت فرنگی و امکانات و فرستنده‌های رادیویی و قدیمی این عمارت که اولین فرستنده‌های رادیویی در ایران محسوب می‌شوند، بازدید کردند و بعد از آن به دفتر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات رفتند.

آذری جهرمی گفت‌وگوی صمیمی خود با دانش‌آموزان را با گفتن خاطراتش از دوران مدرسه و زمانی که دانش آموز بوده است، آغاز کرد و در ادامه درباره وظایف سازمان فناوری اطلاعات ایران و نحوه مدیریت و سازوکارهای اجرایی آن با دانش‌آموزان صحبت کرد. بعد از دانش‌آموزان به همراه وزیر به هیات دولت رفتند و در کمسیون‌ اجتماعی دولت شرکت کردند و از نزدیک در جریان کار قرار گرفتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار