در گفت و گو با سید جواد هاشمی بررسی شد

فیلم کودک و معضلی به نام «اکران»

تهران (پانا) - کارگردان فیلم «آهوی پیشونی سفید 3» اکران نامناسب را یکی از معضلات سینمای کودک و نوجوان ایران می‌داند که نتیجه آن سلب انگیزه از فیلمساز و سرمایه‌گذار فعال در این حوزه است.

کد مطلب: ۹۱۴۸۱۹
لینک کوتاه کپی شد
فیلم کودک و معضلی به نام «اکران»

سیدجواد هاشمی کارگردان و بازیگر سینمای ایران که از نوروز امسال فیلم «آهوی پیشونی سفید 2» را بر پرده سینماهای کشور دارد، در گفت‌وگو با خبرنگار پانا درباره فیلم تازه‌اش «تورنادو» که طی ماه‌های اخیر مراحل تولید آن سپری شده است گفت: قسمت اول «تورنادو» با مشارکت آقای سید محمود رضوی (سرمایه‌گذار و تهیه‌کننده) آماده شده است و ما منتظر زمانی مناسب برای اکران آن هستیم.

با «تورنادو» به جشنواره فیلم کودک و نوجوان می‌روم

وی افزود: «تورنادو» مانند «آهوی پیشونی سفید» فیلمی دنباله‌دار است که در 2 قسمت تهیه می‌شود. فعلا بخش‌هایی از فیلمبرداری و تدوین قسمت دوم باقی‌مانده ولی فیلم اول مراحل نهایی تصحیح رنگ و صداگذاری و موسیقی را طی می‌کند.

کارگردان «تورنادو» ابراز امیدواری کرد با این فیلم در جشنواره فیلم کودک و نوجوان امسال حضور پیدا کند.

بدترین زمان و ساعات اکران به فیلم کودک و نوجوان می‌رسد

هاشمی در پاسخ به سوالی درباره وضعیت اکران «تورنادو» و «آهوی پیشونی سفید 3» گفت: قطعا ترجیح ما و هر فیلمسازی که در سینمای کودک و نوجوان فعالیت می‌کند این است که فیلم در فصل مدارس اکران شود تا مخاطبان دانش‌آموز بتوانند فیلم را تماشا کنند. این موضوع برای هر سرمایه‌گذاری که برای این قشر از مخاطبان فیلم می‌سازد مهم است، اما متاسفانه اغلب اوقات بدترین زمان و ساعات اکران به فیلم کودک و نوجوان می‌رسد.

فیلم کودک و معضلی به نام «اکران»

وی افزود: مثلا «آهوی پیشونی سفید 2» به دلیل اکران در فصل مدارس فروش خوبی داشت و از 5 میلیارد هم گذشت ولی در «آهوی پیشونی سفید 3» به دلیل اکران نوروزی ما مدارس را از دست دادیم و بعد هم با شروع ماه رمضان سانس‌های بعد از افطار را به ما ندادند و بهترین سانسی که به فیلم تعلق گرفت قبل از ساعت 7 عصر بود. یعنی ساعتی که هنوز خانواده‌ها آماده بیرون رفتن نیستند؛ در نتیجه فروش در سانس‌های پیش از آن چندان قابل توجه نیست. من هم از فروش «آهوی پیشونی سفید 3» رضایت نداشتم.

این فیلمساز اکران نامناسب فیلم‌های کودک و نوجوان را ظلمی در حق سینمای کودک دانست و افزود: متاسفانه این ظلم مثل یک اپیدمی به اغلب فیلم‌های این ژانر سرایت می‌کند و متاسفانه انگیزه ادامه کار را از فیلمساز می‌گیرد.

تا امروز چنین هزینه‌ای برای ویژوال افکت در سینمای کودک و نوجوان نشده

سید جواد هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود به جلوه‌های بصری فیلم «تورنادو» به عنوان یکی از نقاط قوت فیلم اشاره کرد و گفت: تا امروز چنین هزینه‌ای برای ویژوال افکت در سینمای کودک و نوجوان نشده است و من امیدوارم همین جذابیت‌ها با ما و سینمای کودک کمک کند تا شاهد رونقی در این بخش از سینما باشیم.

گفتنی است فیلم سینمایی «تورنادو» به نویسندگی و کارگردانی سید جواد هاشمی است که اکبر عبدی، کامران تفتی، بهنوش بختیاری، ارسلان قاسمی،الناز حبیبی چهار بازیگر نوجوان در این پروژه نقش‌آفرینی کرده‌اند.

گفت‌وگو: عاطفه بزرگ‌نیا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار