گروه موسیقی «روناک» در کارناوال بزرگ فرهنگ آسیایی در کشور چین شرکت می‌کند

تهران (پانا) - گروه موسیقی «روناک» به سرپرستی کیوان علی‌محمدی به نمایندگی از کشور ایران، در کارناوال بزرگ فرهنگ آسیایی در استادیوم المپیک پکن در کشور چین؛ با هدف گفت‌وگوی تمدن‌ها شرکت می‌کند.

کد مطلب: ۹۱۴۷۹۹
لینک کوتاه کپی شد
گروه موسیقی «روناک» در کارناوال بزرگ فرهنگ آسیایی در کشور چین شرکت می‌کند

به گزارش روابط عمومی، گروه موسیقی «روناک» به سرپرستی و خوانندگی کیوان علی‌محمدی در جدیدترین حضور بین‌المللی خود به نمایندگی از کشور ایران، روز چهارشنبه 25 اردیبهشت ماه جاری (15 می 2019) در کارناوال بزرگ فرهنگ آسیایی Asian Cultural Carnival در استادیوم المپیک پکن در کشور چین؛ با هدف گفت‌وگوی تمدن‌ها در جهان شرکت می‌کند و به اجرای برنامه موسیقی و آهنگ‌های مناطق مختلف ایران زمین می‌پردازد. حانیه علی‌محمدی ـ نوازنده تار و ندا رضاییان ـ نوازنده نی انبان، عود و سازهای کوبه‌ای، کیوان علی‌محمدی در این کارناوال هنری همراهی می‌کنند.

کارناوال بزرگ فرهنگی تحت عنوان «آسیای ما» Our Asia یکی از فعالیت‌های کنفرانس آینده گفت‌وگوی تمدن‌های آسیایی است که این دوره، با حضور بازیگران، هنرمندان مشهور از کشورهای مختلف، رهبران جوان آسیایی، هنرمندان سرشناس جهان و نیز گروه‌های موسیقی بیش از پنجاه کشور جهان در شهر پکن برگزار می‌شود.

این رویداد عظیم فرهنگی که یک همبستگی بی‌نظیر و ارتباط فرهنگ‌ها از سراسر جهان را با یکدیگر نشان می‌دهد و یک دورهمی شادمانه از مردم و ملت‌هاست؛ با هدف تبادل و یادگیری متقابل بین تمدن‌های آسیایی و ایجاد یک جامعه مشترک در آینده است و گروه‌های موسیقی از کشورهای مختلف آسیایی برای خلق مشترک آهنگ «آسیا ما» در آن با همدیگر به اجرای برنامه می‌پردازند تا در این همکاری مشترک هنری، موسیقی آسیا را بیشتر به دنیا معرفی کنند.

کارناوال بزرگ فرهنگی توسط گروه رسانه چین «سی.اِم.جی» CMG حمایت می‌شود و هنرمندان جوان کشورهای آسیایی و مناطق مختلف جهان در زمینه‌های موسیقی، آواز، حرکات موزون و ... برنامه‌های خود را اجرای می‌کنند.

در کنار کارناوال بزرگ فرهنگی پکن که در آن دو هزار نفر دعوت شده‌اند؛ کنفرانس آینده گفت‌وگوی تمدن‌های آسیایی توسط هیئت مدیره چینی «شی جینپینگ» Xi Jinping در مجمع «بائو 2015» Boao 2015 نیز برگزار می‌شود. رهبران دولتی از آسیا و دیگر مناطق و همچنین نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی در این رویداد شرکت خواهند کرد.

مراسم افتتاحیه کارناوال بزرگ فرهنگی پکن، شش نمایشگاه هنری موازی با آن و همچنین تعدادی از جشن‌های دیگر همچون؛ هفته تمدن آسیایی، نمایشگاه‌ها، جشنواره غذاهای مختلف کشورهای آسیا، نمایشگاه‌های فرهنگی و گردشگری، هفته فیلم و نمایشگاه مشترک تمدن‌های آسیایی در روز چهارشنبه 25 اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.

گروه موسیقی «روناک» در آخرین حضور بین‌المللی خود، در ششمین جشنواره بین‌المللی موسیقی «جاده ابریشم» Silk Road در سالن اپرای بزرگ پکن و فضای باز شهر «شیان» Xian با قدمت تاریخی بیش از سه هزار سال، یکی از چهار پایتخت باستانی و مرکز استان «شاآن‌شی» در کشور چین به اجرای برنامه پرداخت که مورد استقبال علاقمندان به موسیقی قرار گرفت و از طرف اعضای هیئت داوران، مقام نخست به این گروه موسیقی از کشور ایران اهدا شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار