صمد علیزاده: سازمان دانش آموزی فرآیند مدیریت طرح نظامند شدن لباس و سرویس مدارس را برعهده دارد

تبریز ( پانا ) - رئیس سازمان دانش آموزی استان آذربایجان شرقی با اعلام واگذاری مدیریت ارتقاء کیفیت خدمات لباس فرم دانش آموزی و سرویس مدارس، نظارت بر امور اجرایی به سازمان، گفت: کارگروه استانی و کمیته های نواحی و مناطق تعیین می شود و مدارس بعنوان پایگاه های توزیع و سفارش در نظر گرفته شده است.

کد مطلب: ۹۱۴۷۸۶
لینک کوتاه کپی شد
صمد علیزاده: سازمان دانش آموزی فرآیند مدیریت طرح نظامند شدن لباس و سرویس مدارس را برعهده دارد

صمد علیزاده گفت: « در پی ابلاغ بخشنامه با عنوان " منشور حمایت از کالای ایرانی" با شعار " مدرسه فرهنگی ساز در خدمت کالای ایران" به منظور ارتقاء کیفیت خدمات لباس فرم دانش آموزی، نظارت بر امور اجرایی و مدیریت آن در سطح کشور با امضاء مقام عالی وزارت به سازمان دانش آموزی واگذار شده است و دستورالعمل اجرایی توسط این سازمان اعلام می شود».

رئیس سازمان دانش آموزی استان آذربایجان شرقی افزود: « تمامی فرایند انتخاب کنندگان لباس فرم از طریق سامانه صورت می گیرد و اولیا در آن سامانه می توانند پیشنهادات و شکایات خود را از عملکرد مجموعه ارائه دهند».

وی تصریح کرد: « 14اردیبهشت طرح ساماندهی و دستورالعمل اجرایی نظارت و مدیریت بر تهیه و توزیع لباس فرم دانش آموزی با امضا معاون پرورشی و رئیس سازمان دانش آموزی کشور ابلاغ شده است».

علیزاده خاطرنشان شد: «بحث لباس فرم دانش آموزی طبق تجربیات سال های پیش برای ساماندهی مطلوب عذم جدی می طلبید تا انضباط مالی، اخلاقی و فرهنگی محقق شود».

ساختار طرح

رئیس سازمان داانش آموزی استان گفت: « ساختاری که طرح پیشنهاد داده در 2 کارگروه و 2 کمیته است و یک کارگروه استانی و یک کمیته ناحیه و یک کمیته اجرایی با وظایف مشخص تعیین شده است».

فرآیند طرح

علیزاده در ادامه افزود: « این طرح طی تفاهمنامه ای بین سازمان دانش آموزی و سازمان اصناف کشور کلید خورده و گام بعدی تشکیل کارگروه استانی با تایید مدیرکل آموزش و پرورش استان خواهد بود و سازمان دانش آموزی استان با اتاق اصناف و اتحادیه وارد مذاکره خواهد شد».

وی اضافه کرد: « در اقدامات بعدی کمیته های اجرایی در نواحی و مناطق تشکیل می یابد و به تمامی تولید کنندگان معرفی شده توسط اتاق اصناف فراخوان داده می شود».

رئیس سازمان دانش آموزی استان افزود:« تولید کنندگان به کمیته های اجرایی در مدارس معرفی و انتخاب می شوند تا ثبت سفارش انجام پذیرد».

علیزاده تاکید کرد: « تمامی فرآیند انتخاب تولیدکنندگان اعم از خرید، سفارش، پخش، نوع پارچه، مدل، فرم و قیمت لباس از طریق سامانه قابل اجرا است و نرم افزار نظارتی نیز برای رسیدگی به شکایات در نظر گرفته شده است».

فرآیند مالی

علیزاده بیان کرد: «بخش مالی و نحوه هزینه کردی که پیشنهاد شده در این طرح به منظور پشتیبانی و توسعه فعالیت های فرهنگی به این صورت است که 10 درصد از رقم شورای نرخ گذاری در اختیار مدارس قرار می گیرد که 6 درصد آن در اختیار شورای مالی مدرسه، 1 درصد سهم وزارت خانه، 1 درصد سهم استان و 2 درصد سهم ناحیه و منطقه خواهد بود».

وی اذعان داشت: « حق الزحمه عوامل اجرایی و تیم های بازرسی از سهم های تفکیکی قابل پرداخت خواهد بود».

فرآیند اجرا

رئیس سازمان دانش آموزی استان آذربایجان شرقی مسائلی که در فرآیند اجرا در نظر گرفته می شود را به شرح زیر عنوان کرد:

بحث توسعه فرهنگ عفاف و حجاب دقت شود.

توزیع رایگان بین دانش آموزان کم بضاعت و بی بضاعت در پی پوشش این طرح.

کمیته نظارتی همراه با پایگاه های نظارتی در نواحی و مناطق استان تشکیل می یابد.

تمامی مدارس دولتی و غیردولتی مشمول این طرح هستند.

رنگ و طرح لباس برای سال های بعدی دفعتا به صورت کلی عوض نشود.

سازمان دانش آموزی در نواحی و مناطق بعنوان ناظر بر تمامی قراردادها خواهد بود.

مدارس بعنوان پایگاه های توزیع و سفارش انتخاب شده اند.

تمامی تولیدکنندگان ملزم هستند در زمان مقرر تعیین شده توسط مدرسه در فضایی معین اقدامات اندازه گیری و توزیع را انجام دهند.

سرویس دانش آموزی

صمد علیزاده گفت: «نظارت بر عملکرد پیمانکاران و رانندگان خودروهای حمل و نقل و انجام فعالیت های فرهنگی و تربیتی در سرویس مدارس با امضا وزیر به سازمان دانش آموزی واگذار شده است».

رئیس سازمان دانش اموزی استان تاکید کرد: «امنیت جسمی و روحی و آرامش خاطر والدین مباحث مطرح شده در این موضوع است و کار تربیتی در زمان این مدت انجام گیرد تا کاهش آسیب های اجتماعی را شاهد باشیم».

علیزاده ضمن تاکید بر عضویت سازمان دانش آموزی در کارگروه ماده 18، گفت: تشکیل جلسه کارگروه، تشکیل جلسات توجیهی برای مسئولین انجمن و اولیا، مسئولین نواحی و مناطق ، اولیا و رانندگان در نظر گرفته شده است».

وی ابراز داشت: « نگاه اقتصادی به این موضوع با شکست مواجه می شود و باید نگاه اجتماعی و رویکرد تربیتی هسمو با اهداف وزارتی باشد».

اصغر شفائیه نیز در سومین جلسه شورای معاونین آموزش و پرورش استان گفت: «هر چقدر در انعقاد قرار دادهای مربوط فرم لباس مدارس شفافیت و دقت صورت گیرد از چالش های بعدی جلوگیری خواهد شد».

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش استان افزود: « خوشبختانه در استان آذربایجانشرقی اداره انجمن اولیا و مربیان همکاری گسترده ای با سازمان دانش آموزی در مورد سرویس حمل و نقل و لباس فرم مدارس وجود دارد».

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار