موگرینی: با وجود اختلاف نظر جدی با ایران با تمام اراده از برجام حمایت می‌کنیم

تهران (پانا) - مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه گفت که باید از هر نوع افزایش تنش با ایران اجتناب شود.

کد مطلب: ۹۱۴۷۵۰
لینک کوتاه کپی شد
موگرینی: با وجود اختلاف نظر جدی با ایران با تمام اراده از برجام حمایت می‌کنیم

به گزارش یورونیوز، فدریکا موگرینی پیش از آغاز نشست شورای وزیران اتحادیه اروپا در بروکسل در جمع خبرنگاران تاکید کرد اتحادیه اروپا با تمام ابزارهایی که دارد از برجام حمایت می‌کند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین با اشاره به تحولات اخیر درباره توافق هسته‌ای با ایران گفت: «ما همچنان به صورت کامل از برجام حمایت می‌کنیم. من امروز با وزرای امور خارجه بریتانیا، آلمان و فرانسه در این رابطه دیدار خواهم کرد تا در خصوص بهترین راهکارها درباره اجرای کامل توافق هسته‌ای ایران گفت‌وگو کنیم.»

موگرینی همچنین به تغییر برنامه مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا و سفر از پیش اعلام نشده او به بروکسل اشاره کرد و افزود: «ما دیشب مطلع شدیم که وزیر خارجه آمریکا برنامه سفر خود را تغییر داده و به بروکسل خواهد آمد. ما امروز تمام وقت اینجا هستیم و روز شلوغی را هم در پیش داریم، هنوز برنامه ملاقاتی تعیین نشده اما باید ببینیم می‌توان وقتی را برای انجام این ملاقات تنظیم کرد یا خیر. البته ما همیشه از حضور ایشان استقبال می‌کنیم اما هنوز برنامه دقیقی وجود ندارد.»

او با اشاره به اینکه گفت‌وگو بهترین روش برای حل اختلافات است، افزود: «برجام یکی از ستون‌های کلیدی امنیت منطقه است. ما هرچند اختلاف نظرها و شکاف‌های جدی بار ایران داریم، اما با تمام ابزارها و اراده خود از توافق هسته‌ای حمایت می‌کنیم و در عین حال تلاش می‌کنیم با گفتگو از تنش‌های منطقه‌ای بیشتر جلوگیری کنیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار