معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی:

هیچ وقفه ای نباید در فعالیت بازارچه های مرزی پیش آید

ارومیه (پانا)- معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی از اعزام هیات اقتصادی و تجاری استان به اقلیم کردستان عراق خبر داد.

کد مطلب: ۹۱۴۷۳۶
لینک کوتاه کپی شد
هیچ وقفه ای نباید در فعالیت بازارچه های مرزی پیش آید

رضا حسینی در جلسه کارگروه امور اقتصادی استان که با حضور اعضای این کارگروه در محل استانداری برگزار شد، از اعزام هیات اقتصادی و تجاری استان به اقلیم کردستان عراق در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: در این سفر، ضمن تقویت ارتباطات و تعریف پروژه های مشترک با سرمایه گذاران و فعالین اقتصادی اقلیم کردستان عراق، موانع و چالش های پیش روی توسعه روابط اقتصادی و تجاری نیز مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت اعمال مدیریت واحد مرزی در استان گفت: تمامی دستگاه های ذیربط باید در اسرع وقت جهت ارائه خدمات در گمرکات استان مستقر شوند؛ ناظر گمرکات استان نیز ظرف 48 ساعت گزارش وضعیت حضور دستگاه های اجرایی در گمرکات را به معاونت اقتصادی استانداری ارائه نماید.

معاون استاندارآذربایجان غربی، ضرورت نصب دستگاه "ایکس ری" کامیونی در مرز تمرچین جهت تسریع امور بازرسی و کنترل کامیون ها را مورد تاکید قرار داد و گفت: در صورت موافقت گمرک ایران، از طریق سرمایه گذاری، مشکل تامین دستگاه ایکس ری در مرز تمرچین را حل خواهیم کرد.

وی مشکل کمبود نیروی انسانی در برخی گمرکات استان از جمله تمرچین را هم مورد اشاره قرار داد و گفت: طی مکاتبه ای با سازمان امور اداری و استخدامی کشور، موضوع را پیگیری می کنیم.

حسینی همچنین تاکید کرد: هیچ وقفه ای نباید در فعالیت بازارچه های مرزی پیش آید؛ گاها برخی بازارچه ها بدون هماهنگی فرمانداران تعطیل می شوند که این امر قابل پذیرش نیست.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندارآذربایجان غربی در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم فعال تر شدن تشکل های صادراتی استان تاکید و خاطرنشان کرد: تشکل های صادراتی زیرمجموعه اتاق بازرگانی ارومیه باید فعال تر شده و در ماموریت های پیش رو با دولت همکاری لازم را داشته باشند.

حسینی از برگزاری همایش فرصت های سرمایه گذاری و تجاری استان نیز خبر داد و گفت: این همایش مراد ماه سال جاری برگزار و در این همایش ظرفیت های اقتصادی و تجاری استان به سرمایه گذاران و فعالین اقتصادی داخلی و خارجی معرفی خواهد شد.

وی اهتمام ویژه دستگاه ها در جهت جذب سرمایه گذاری را نیز مورد تاکید قرار داد و افزود: با هر دستگاهی که در زمینه سرمایه گذاری وظیفه اش را بدرستی انجام ندهد برخورد می شود و در این خصوص با هیچ کس تعارف نداریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار