مصرف قارچ سمی خانواده مهابادی را روانه بیمارستان کرد

ارومیه(پانا)-مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: مصرف قارچ سمی یک خانواده چهار نفری روستایی در این شهرستان را مسموم و به بیمارستان امام خمینی(ره) روانه کرد.

کد مطلب: ۹۱۴۷۱۶
لینک کوتاه کپی شد
مصرف قارچ سمی خانواده مهابادی را روانه بیمارستان کرد

سامرند مرزنگ اظهار داشت: شب گذشته اعضای یک خانواده چهار نفری با علایم مسمومیت ناشی از مصرف قارچ به این بیمارستان مراجعه کردند که پس از مراجعه و مشاهده علایم مسمومیت، بستری و اقدامات اولیه درمانی و شستشوی دستگاه گوارش انجام شد.


وی اضافه کرد: یکی از اعضای این خانواده که کودکی 12 ساله بود به دلیل شدت مسمومیت و برای مداوا به مراکز درمانی در ارومیه مرکز استان اعزام و مادر این خانواده نیز با رضایت خود از بیمارستان ترخیص شد.


وی افزود: 2 نفر دیگر از اعضای این خانواده نیز هم اکنون در بیمارستان امام خمینی(ره) تحت مداوا قرار دارند که وضعیت سلامتی آنان رو به بهبود است.


وی از شهروندان خواست به هیچ عنوان اقدام به مصرف قارچ هایی که در طبیعت می روید و بطور عمده سمی هستند خووداری کنند.


مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد یادآور شد: شناسایی و تشخیص قارچ خوراکی از قارچ سمی بسیار مشکل است و فقط افراد متخصص و با تجربه می توانند آنها را از هم تشخیص دهند.


مرزنگ افزود: قارچ های خوراکی منابع خوبی برای پروتیین، انواع ویتامین و فیبر است و با توجه به برخورداری از کالری کم نقش مهمی در سلامت افراد ایفا می کنند.


وی به مردم توصیه کرد هنگام مصرف قارچ های خوراکی از راهنمایی های افراد با تجربه در این خصوص بهره ببرند و در صورت امکان از قارچ های پرورشی استفاده کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار