با حکم معاون آموزشی وزارت بهداشت

دبیر شورای آموزش پزشکی عمومی منصوب شد

تهران (پانا) - دکتر باقر لاریجانی، معاون آموزشی و دبیر شورای آموزش پزشکی تخصصی در حکمی دکتر مرضیه مولوی نجومی، استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران را به عنوان دبیر شورای آموزش پزشکی عمومی منصوب کرد.

کد مطلب: ۹۱۴۷۰۸
لینک کوتاه کپی شد
دبیر شورای آموزش پزشکی عمومی منصوب شد

به گزارش وبدا، متن این حکم به شرح زیر است

سرکار خانم دکتر مرضیه مولوی نجومی

استاد دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایران

برنامه تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی با همکاری دست اندرکاران حوزه آموزش علوم پزشکی اجرایی شده و دستاوردهای چشمگیری در بر داشته است. در همین راستا استقرار کامل این برنامه‌ها یکی از اولویت‌هایی است که در دولت دوازدهم پیگیری می‌شود. تحول در نظام آموزش پزشکی عمومی به عنوان یکی از حوزه‌های زیربنایی نظام سلامت کشور موضوعی است که در قالب برنامه‌‌های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی مدنظر قرار گرفته و در همین راستا برنامه آموزشی پزشکی عمومی کشور پس از حدود 30 سال مورد بازنگری قرار گرفت و اکنون در دانشگاه‌های علوم پزشکی در حال اجرا است. از جمله مهمترین ابعاد تحول در برنامه بازنگری شده پزشکی عمومی توجه ویژه به آموزش جامعه‌نگر و در عین حال مواجهه زودرس با عرصه ارائه خدمات است که مورد تاکید وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز است. بدون شک استمرار این مسیر و پیگیری جدی برای پیشبرد اهداف تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی یکی از برنامه‌های مهمی است که در سال‌های آتی در نظام سلامت کشور مدنظر قرار خواهد گرفت.

نظر به تعهد و تجارب ارزشمند سرکارعالی، بدین وسیله به عنوان دبیر شورای آموزش پزشکی عمومی منصوب می‌شوید تا با همکاری کلیه اساتید، صاحبنظران و دست اندرکاران حوزه آموزش علوم پزشکی و همچنین با هماهنگی کامل با حوزه معاونت آموزشی وزارت متبوع در جهت تحقق اهداف زیر بکوشید:

- تلاش در جهت ارتقای سطح سلامت جامعه از طریق بازنگری در برنامه درسی و آموزش‌های رایج دانشکده‌های پزشکی در مقطع دکترای حرفه‌ای

- کوشش مستمر در جلب همکاری‌های بین بخشی در وزارت متبوع به منظور تامین هدف فوق

- تحلیل و برآورد نیروی انسانی مورد نیاز این بخش با همکاری واحدهای ذیربط و برنامه‌ریزی برای تامین نیاز کشور به‌خصوص در مناطق کمتر برخوردار

- ارتقای کیفی آزمون‌ها، بروزرسانی و کارآمدسازی استانداردهای اعتباربخشی برنامه‌ای و موسسه‌ای دانشکده‌های پزشکی

- کاهش تصدی‌گری و واگذاری امور ستاد به دانشگاه‌ها و واحدهای ذیربط تا حد ممکن

- توسعه همکاری‌های بین المللی از طریق بسترسازی برای جذب فراگیر از کشورهای خارجی، طراحی کوریکولوم‌های مشترک، شناساندن مدارک دانش آموختگان ایرانی در سایر کشورها.

توفیق سرکارعالی را در اعتلای نظام آموزش عالی سلامت از خداوند متعال خواستارم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار