با حضور معاونین،مشاورین مدیرکل و روسای ادارات اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی،مدیران کل اسبق آموزش و پرورش استان

آئین بزرگداشت مقام معلم به ضیافت افطار در شهرستان طرقبه شاندیز برگزار شد

طرقبه شاندیز (پانا) - عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان بیان کرد: گرامیداشت روز معلم را نباید به یک روز بسنده کرد چرا که بهترین مهندسان، بهترین ورزشکاران و بهترین هنرمندان، معلمان هستند.

کد مطلب: ۹۱۴۶۹۲
لینک کوتاه کپی شد
آئین بزرگداشت مقام معلم به ضیافت افطار در شهرستان طرقبه شاندیز برگزار  شد

به مناسبت هفته معلم و گرامیداشت یاد و خاطره شهید مرتضی مطهری، آئین بزرگداشت مقام معلم به ضیافت افطار با حضور معاونین،مشاورین مدیرکل و روسای ادارات اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی،مدیران کل اسبق آموزش و پرورش استان( حسینی ، فخریان ، هژبری ، افسری ، رثایی)،مدیران پیشین آموزش و پرورش شهرستان ،روسای ادارات هفتگانه مشهد و قطب شهید کاوه ،فرماندار و روسای ادارات شهرستان و تمامی مدیران مدارس شهرستان در هتل ثامن طرقبه برگزار گردید.

در این مراسم حسینی؛عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان و مدیرکل اسبق آموزش و پرورش خراسان رضوی عنوان کرد:باید از فرصت هفته معلم استفاده کرد و جامعه را به سمت توسعه و نه به سمت رشد و یا پیشرفت هدایت کرد.

وی ادامه داد:معلمان تحولات مبتنی بر توسعه را در جامعه رقم می زنند و مبنای حقیقت و توسعه جامعه بر مبنای معلم بنا نهاده می شود. سید جواد حسینی به سه گفتمان هژمونیک در عرصه تعلیم و تربیت اشاره داشت و گفت: ما باید این سه گفتمان را در عرصه تعلیم و تربیت رشد دهیم.

گفتمان هژمونیک نظری جایگاه و مرتبت معلم است آنچنان از معلمی در جامعه باید سخن بگوییم و بارها و بارها ذکر کنیم معلمی شغل انبیاست ،تاجایگاه معلمی در جامعه فراموش نشوداین مقام مسئول ذکر کرد: آنقدر باید از معلمی بگوییم برای اینکه صلابت،توسعه ،پیشرفت،کرامت،سلامت و صمیمیت جز از معلمی و تعلیم و تربیت نمی گذرد، حسینی ذکر کرد:مدرسه،جعبه سیاه جامعه است و تراز هر جامعه ای را معلمان آن جامعه مشخص می کنند. وی رسمیت شناختن منزلت و مرتبت معلمین را نیز راهی برای توسعه دانست

سید جواد حسینی به نظریه سرمایه انسانی اشاره داشت و خاطر نشان کرد: در نظریه سرمایه انسانی(۲۰۰۰-۱۹۵۰) به دو نکته اساسی رسیدند:1- چهل و پنج درصد رشد ملی جوامع جهان آن روز عامل انسانی و معلم ایجاد می کند

2-پربازده ترین و پرفایده ترین سرمایه گذاری ها، سرمایه گذاری در آموزش و پرورش است

حسینی؛عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان بیان کرد: گرامیداشت روز معلم را نباید به یک روز بسنده کرد چرا که بهترین مهندسان، بهترین ورزشکاران و بهترین هنرمندان، معلمان هستند وی ادامه داد: معلمی و مرتبت تعلیم تربیت را باید مدام در جامعه امتداد دهیم و استمرار بخشیم تا جامعه روی سعادت و خوشبختی ببیند وی دومین گفتمان را گفتمان قانونی ارتقا معلم دانست و بیان کرد: باید ما در این گفتمان ایده ها را به قانون تبدیل کنیم. حسینی ذکر کرد: سومین گفتمان ،گفتمان اجرایی مرتبت و منزلت مقام معلم می باشد عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد: امروز ما برای ارتقا منزلت معلم باید گفتمان هژمونیک اجرایی سازی و منزلت و مقام معلم را نهادینه کنیم و این مطالبه ما از دولت است.

در ادامه رفسنجانی مدیرآموزش و پرورش طرقبه شاندیز ذکر کرد: امروزه فضای آموزش و پرورش شهرستان عمل به سند تحول بنیادین است. رفسنجانی به داشتن برنامه عملیاتی برگرفته از سند تحول بنیادین که در اولویت دستورکار های مدیران مدارس شهرستان است اشاره داشت مدیرآموزش و پرورش شهرستان ذکر کرد؛مدارس بستر تصمیم سازی و تصمیم گیری هستند و آموزش و پرورش ناظرین بالینی در این امر هستند

وی گفت: در اداره آموزش و پرورش شهرستان شبکه تعاملی بین اداره،مدرسه و اولیا حاکم است. این مقام مسئول یادآور شد: تبدیل شدن آموزش و پرورش دراین شهرستان به یک نهاد اجتماعی و فرهنگی در دستور کار است.

رضا رفسنجانی بیان کرد:تکرار بعضی از مفاهیم و واژه های مدرسه زندگی از جمله مهربانی،قانون‌مداری،اصالت پذیری و دهها واژه دیگر همچنان ادامه خواهد داشت تا به یک گفتمان غالب تبدیل شود و به تربیت انسان های متعهد و متخصص منتهی گردد.

لازم به ذکر است در این مراسم از معلمین نمونه و منتخبین کشوری جشنواره نوآوری فرآیند در تدریس تجلیل به عمل آمد و درپایان،مراسم تکریم و معارفه معاون آموزشی و پشتیبانی اداره انجام گردید.و از زحمات خالصانه حسین گندمی معاون توسعه و پشتیبانی اسبق اداره آموزش و پرورش شهرستان طرقبه شاندیز تقدیر شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار