سرپرست معاونت هماهنگی امورعمرانی استانداری آذربایجان غربی:

کارهای اثرگذار برای کاهش آمار حوادث رانندگی در دستور کار قرار گیرد

ارومیه (پانا)- سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی افزایش بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی در حوزه راهسازی استان را خواستار شد.

کد مطلب: ۹۱۴۶۷۲
لینک کوتاه کپی شد
کارهای اثرگذار برای کاهش آمار حوادث رانندگی در دستور کار قرار گیرد

پیمان آرامون در کمیسیون ایمنی راههای استان با تاکید براهتمام مسئولان بررصد اثربخشی طرح ها و برنامه ها در حوزه ایمنی راهها گفت:محدودیت های منابع اعتباری و مشکلات ناشی از افزایش هزینه ها ، توان اجرایی در پروژه های عمرانی را تحت تاثیر قرار می دهد و برای تقویت توان عملیاتی بویژه در حوزه راهسازی و ایمنی راهها مدیران دستگاههای اجرایی بدنبال جذب سرمایه گذار و سرمایه های بخش خصوصی باشند.

وی افزود: اتکا به ارائه آمارو ارقام در خصوص شناسایی نقاط پرحادثه وعوامل حادثه ساز درحوزه ترافیک و ایمنی جاده ها کافی نبوده و باید کارهای اثرگذار در کاهش آمار حوادث رانندگی در دستورکار قرارگیرد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: فرهنگسازی و تناسب اقدامات اجرایی دستگاهها با فراوانی زمانی و مکانی تصادفات از جمله اقدامات مهم پیشگیرانه می تواند باشد.

سرپرست معاونت هماهنگی امورعمرانی استانداری آذربایجان غربی به نتایج برخی از اقدامات نظیر تردد خودروهای پلیس و سایرخودروها با چراخ روشن در کاهش حوادث رانندگی اشاره کرد و گفت: آثار مثبت این اقدام در کاهش حوادث رانندگی بسیار چشم گیر بوده و برای یافتن چنین روشهای باید ازتوان علمی و دانش فنی دانشگاهیان و گروههای فنی و تخصصی بومی در حوزه برنامه ریزی و تصمیم ساز بهره برداری کرد.

آرامون در ادامه سخنان خود همچنین براتخاذ تدابیر لازم در ساماندهی 30 کیلومتری ورودی شهرها، اصلاح و ساماندهی منظر، مبلمان و معماری راههای ارتباطی و برنامه ریزی و اولویت بندی اقدامات اصلاحی و ایمن سازی نقاط پرحادثه در جاده های ارتباطی استان تاکید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار