برگزاری مسابقات محاسبات ذهنی با استفاده از چرتکه در شیراز+فیلم

شیراز (پانا) - رئیس انجمن بین‌المللی مسابقات محاسبات ذهنی با استفاده از چرتکه در ایران (گاجما)، از برگزاری مسابقات جهانی این دوره از رقابت‌ها در مهرماه جاری و در کشور دُبی خبر داد و افزود: در این مسابقات شرکت‌کنندگان از 17 کشور دنیا حضور می‌یابند و منتخبین مسابقات استانی ایران نیز در این مسابقات و در قالب تیم ملی شرکت خواهند کرد.

کد مطلب: ۹۱۴۶۶۶
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری مسابقات محاسبات ذهنی با استفاده از چرتکه در شیراز+فیلم

بهنام کشاورز با بیان اینکه، امسال نخستین سال عضویت ایران در این انجمن بین‌المللی است، گفت: این مسابقات سال آینده نیز در کشور دُبی برگزار می‌شود و امیدواریم که بتوانیم میزبانی ایران را برای سال 1400 بگیریم.

او با اشاره به برگزاری سومین دوره مسابقات محاسبات ذهنی با استفاده از چرتکه در شیراز در 20 اردیبهشت ‌ماه و با حضور بیش از 400 کودک از استان‌های فارس، بوشهر و هرمزگان گفت: کار با چرتکه موجب ایجاد تمرکز و هماهنگی بین نیمکره‌های مغز می‌شود و آموزش کار با چرتکه سه بخش دارد که شامل تمرین‌های ذهنی،دیداری و شنیداری است.

او ادامه داد: کودکان با نیمکره چپ محاسبه می‌کنند (ذهنی) یعنی تصور می‌کنند و چرتکه می‌زنند ،اولین گام هم این است که آنها اول بتوانند تصویر سازی کنند و بعد مسلط شوند و با نیمکره راست از مهارت های دیداری و شنیداری بهره می‌برند و با کمک هر دو دست کار می‌کنند.

به گفته‌ی او، نمود خارجی کار با چرتکه محاسبه است و هدف اصلی را هماهنگی نیمکره‌های مغز دانست.

بطور معمول کودکان بین 5 تا 12 سال حضور و مشارکت بیشتری در این کلاس‌ها و مسابقات دارند چراکه در این سن حافطه تصویری قویتر است و کودکان بهتر از افراد بزرگسال می‌توانند چرتکه بزنند و با فعالتر شدن نیمکره‌ها، قدرت و سرعت انسان در تحلیل و تصمیم‌گیری بالا می‌رود.در این مسابقات، سوالات بصورت کتبی بین شرکت‌کنندگان توزیع می‌شود و آن‌ها با در اختیار داشتن چرتکه بطور ذهنی می‌توانند به سوالات پاسخ دهند.

مدیرعامل موسسه آموزشی ماهران کودک ادامه داد: آموزشها در ایران نیز بر اساس استانداردهای جهانی که همان "سورابان ژاپن" است، ارائه می‌شود و علاقمندان به آموزش و اطلاع از نمایندگی‌های ما نیز می‌توانند با مراجعه به صفحه اینستاگرام "Gamstepkids" اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت نمایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار