آئین تکریم و معارفه مدیر کل دادگستری استان اردبیل برگزار شد

اردبیل (پانا) - با حضور معاون اول قوه قضائیه، ناصر عتباتی به عنوان مدیرکل جدید دادگستری استان اردبیل معارفه شد.

کد مطلب: ۹۱۴۵۷۴
لینک کوتاه کپی شد
آئین تکریم و معارفه مدیر کل دادگستری استان اردبیل برگزار شد

رئیس کل دادگستری استان اردبیل در این مراسم با تاکید به تلاش جهت سالم‌سازی دستگاه قضا گفت: بر اساس بازرسی‌های صورت گرفته، استان از سلامت بسیار خوبی برخوردار است و توانستیم نظم و انضباط مالی و قانونی را فراهم سازیم .

حجت الاسلام محمد علی قاصدی گفت: گزارش کار یک فرد در مجموعه قضایی خروج پرونده‌های وی است و درست است که در بحث مدیریت قضایی و ساخت و ساز فضای اداری اقداماتی صورت گرفته است، اما در حال حاضر استان از تمامی شاخص‌ها از میانگین کشوری بالاتر است و در برخی شاخص‌ها رتبه ممتاز داریم .

او افزود: این موضوع در سایه اتاق فکری حاصل شده و تلاش کردیم از تیم مدیریتی مدون استفاده کنیم و بدیهی است که عملکرد در محدوده امکانات بوده و همچنان لازم است اقداماتی برای ارائه خدمات بهینه صورت گیرد .

قاصدی تصریح کرد: مجموع اقدامات موجب شده تا مدیریت توانمند و سالمی در دستگاه قضایی شکل بگیرد و خدمت‌رسانی به مردم به مراتب با بهبود کیفی همراه باشد .

او به حمایت از سرمایه‌گذاری و برخورد با مفاسد اقتصادی اشاره و اظهار کرد: همچنین در برخورد با مفاسد اخلاقی بنا به گزارش نیرو‌های انتظامی اراذل و اوباش استان در زندان هستند و یا با آن‌ها برخورد جدی صورت گرفته است .

رئیس کل دادگستری استان تصریح کرد: ما احکام مانده در استان نداریم و سریعا احکام اجرا می‌شود و زمان رسیدگی به پرونده‌های قضایی با کاهش محسوس همراه است .

قاصدی با اشاره به صدور حکم برای ۱۰۰‌ها پرونده در استان افزود: نمونه آن در صدور حکم چاه‌های غیرمجاز است و تلاش کردیم در استان داور منصفی باشیم و در استان مورد حمایت همه جناح‌ها و حوزه‌ها هستیم .

امام جمعه اردبیل نیز در این آیین تکریم و معارفه گفت: اولین چیزی که در مقابل ترفند و هجمه دشمن نیاز داریم دیپلماسی عمومی است و انتظار می‌رود دستگاه قضا در راستای تقویت آن تمامی تلاش خود را به کار گیرد .

آیت الله سید حسن عاملی گفت: عنصر دوم امنیت قضایی در کشور است و متاسفانه در این حوزه با مشکلاتی مواجه هستیم که لازم است دستگاه قضا مداخله جدی داشته باشد؛ هزاران راهکار برای صیانت قضایی طرح شده است و این در حالی است که باید دستگاه قضا در روند تنظیم قرارداد‌ها بازنگری کند .

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: اینجا باید پرسید مراجع رسیدگی کجا هستند و چرا اقدامی پیش نمی‌برند و این در حالی است که باید به ۴۰ سال گذشته نگاه کنیم و مشکلات و معایب بررسی شود و تمامی ارکان جامعه در شان انقلاب اسلامی باشد .

امام جمعه اردبیل گفت: ما شاهد پرونده‌های انباشته قضایی که گفته می‌شود متجاوز از ۱۶ میلیون است، هستیم و این شایسته کشوری اسلامی نیست و اطاله دادرسی باید به تدبیر دستگاه قضا حل و فصل شود .

عاملی با بیان اینکه، حیثیت و آینده کشور ما در دست دستگاه قضایی است اظهار کرد: ما در خصوص فرهنگ کمکاری داریم و دستگاه قضا باید تلاش خود را برای تربیت صحیح نسل آینده به کار گیرد .

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید به اقدامات درخور دستگاه در استان اردبیل خواستار توجه به ضرورت‌ها به ویژه در راستای رونق تولید و اشتغال و فرهنگ‌سازی شد .

او با بیان اینکه در استان اردبیل تمامی مسئولان به فکر مصالح عالیه نظام و پیشرفت استان هستند، افزود: این روحیه باید هر چه بیشتر تقویت شده و به ویژه با هدف رونق بخش‌های مختلف استان مورد توجه قرار گیرد .

معاون اول قوه قضائیه نیز در مراسم تکریم و معارفه رؤسای جدید و قدیم دادگستری استان اردبیل، اظهار کرد: شیطان بزرگ امروز مقاومت و صبر و تقوای ما را نشانه گرفته و تمام توان خود را برای زمین زدن ما به کار بسته است؛ این شیطان بزرگ به فرموده امام(ره) آمریکا است .

حجت الاسلام غلام‌حسین محسنی اژه‌ای افزود: مگر می‌شود با شیطان مذاکره کرد؟ مذاکره برای چه چیزی؟ با چه کسی؟ اگر برخی ذره‌ای انصاف داشته باشند، باید امروز برایشان روشن باشد که مذاکره هیچ سودی ندارد، امروز ما شاهد تداوم ترفندها و توطئه‌های شیطان بزرگ هستیم و باید در مقابل این ترفندها هشیار بوده و از آموزه‌های دینی جهت مقابله بهره ببریم .

او تصریح کرد: بی‌نهایت شکرگذار خداوند هستیم، از لحظه ورود به استان سخن از همت، همدلی و هم‌فکری مسؤولان و مردم استان است و این نعمت بزرگی برای این مرز و بوم است که همگان عامل فرمایشات نماینده ولی فقیه در استان هستند و برای یک هدف، یکدل تلاش می‌کنند .

معاون اول قوه قضائیه بیان کرد: تشکر می‌کنیم از اینکه تمامی مسؤولان استانی از وضعیت دادگستری استان اردبیل راضی بوده و از آن تعریف کردند اما ما باید بدانیم که هنوز خیلی باید تلاش کنیم تا به تراز حقیقی مدنظر نظام مقدس جمهوری اسلامی برسیم .

محسنی اژه‌ای ادامه داد: اعتماد مردم سرمایه‌ی اصلی است، ما مدیون این مردم، شهداء و تمامی کسانی هستیم که در راه صیانت از انقلاب تلاش کرده‌اند، پس باید تا لحظه آخر در این جهت تلاش کنیم .

او اظهار کرد: ما باید تکیه‌گاه مظلوم و مظلومان باشیم تا تمامی ظالمان ترس و خوف از عمل به جرم جنایت داشته باشند و بدانند که فردا روز نهادهایی هستند که آن‌ها را سخت مجازات خواهند کرد .

معاون اول قوه قضائیه افزود: تکریم مردم و ارباب رجوع باید جزو اصول کاری تمامی کارکنان دستگاه قضائی کشور باشد؛ همچنین از سوی مدیران در این جهت نظارت، ارزشیابی و ارزیابی مستمر و کاربردی صورت گیرد .

محسنی اژه‌ای گفت: شناسایی ظرفیت‌های موجود در داخل استان اردبیل و همراهی برای پیشرفت و توسعه این دیار باید سرلوحه کارهای دادگستری استان اردبیل باشد و البته آسیب‌شناسی داخلی دادسراها و دادگاه‌ها نیز باید صورت بگیرد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار