بزن بهادرهای هالیوود، بالاترین درآمد را درمیان بازیگران آمریکایی داشته‌اند

بچه پولدارهای هالیوود

تهران (پانا) ـ بازیگران هالیوودی ابایی از اعلام رقم دستمزدهایشان ندارند و کمپانی‌های بزرگ فیلمسازی همواره رقم دریافتی بازیگران را برای فیلم‌هایی که بازی می‌کنند، در اختیار رسانه‌های گروهی می‌گذارند.

کد مطلب: ۹۱۴۵۵۱
لینک کوتاه کپی شد
بچه پولدارهای هالیوود

به گزارش روزنامه جام‌جم، برای مردم عادی و تماشاگران پیگیر سینما هم جذاب است که بدانند ستارگان روز سینما برای فیلم‌هایی که بازی می‌کنند چقدر پول و دستمزد می‌گیرند. به‌همین دلیل، انتشار گزارش تازه‌ای درباره رقم دریافتی بازیگران درجه یک برای کارهای سینمایی‌شان در سال 2019، باعث تعجب و شگفتی عمومی نشده است. برعکس، انتشار گزارش فوق، زمینه را برای بحث‌های داغ رسانه‌ای و حتی شبکه‌های مجازی فراهم کرده است. در حالی که بسیاری از رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی این روزها به‌شدت پیگیر اخبار و ماجراهای فصل پایانی اکشن تاریخی و جنجالی «بازی تاج و تخت» هستند، گزارش مربوط به رقم دستمزد ستارگان هالیوودی توانسته فضای تنفسی برای علاقه‌مندان پیگیر و پرسشگر به‌وجود بیاورد! طبق قانون، بازیگران و کمپانی‌ها و شرکت‌های فیلمسازی موظف هستند رقم دستمزد بازیگران را به صورت رسمی اعلام و منتشر کنند. این کار از آن جهت صورت می‌گیرد، که اداره مالیات بداند باید چقدر پول از آنها گرفته و چقدر مالیات بر درآمد و دریافت‌های بازیگران ببندد.

به گزارش نشریه هالیوود ریپورتر، رقم‌های دریافتی بازیگران سینما در سال 2019 به‌معنی بیان میزان محبوبیت یا شهرت آنها نیست. پرداخت دستمزدها از فرمول ویژه و تقریبا پنهانی پیروی می‌کند، که الزاما نمی‌تواند به‌معنی تعیین میزان محبوبیت این یا آن بازیگر باشد. برای مثال در گزارشی که منتشر شده و در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته، نام دواین جانسن (معروف به راک) در بالای فهرست (در مقام دوم) قرار دارد. او با دریافت 20 میلیون دلار در یک سال، یکی از دو پردرآمدترین و گران‌ترین بازیگر هالیوودی به‌حساب می‌آید. اما در سال 2018 فیلم‌های این بازیگر فروش بالایی در جدول گیشه نمایش سینماها نداشت و نتوانست انتظارات و توقعات کمپانی‌ها و تولیدکنندگان محصولات سینمایی را فراهم کند.
او برای بازی در اکشن دلهره‌آور و پلیسی «هابز و شاو» 20 میلیون دلار دریافت کرد. این فیلم زائده‌ای بر داستان مجموعه اکشن «سریع و آتشی» است و قصه متفاوتی از دو شخصیت هابز و شاو (با بازی راک و جیسن استاتام) را به تصویر می‌کشد.

نام تعجب برانگیز
شاید قرار گرفتن نام رایان رینولدز در صدر فهرست پردرآمدها باعث تعجب شود. او که برای بازی در نقش ابرقهرمان ددپول در مجموعه فیلمی به‌همین نام به‌شهرت بالایی دست یافته، مبلغ 27 میلیون دلار برای بازی در «6 مامور زیرزمینی» گرفته است. این فیلم هیچ ربطی به ماجراجویی‌های کمیک استریپی شخصیت ددپول ندارد، اما پرداخت چنین رقم کلانی به رینولدز، نمی‌تواند بی‌ارتباط با محبوبیت این نقش باشد. داستان شش مامور زیرزمینی درباره گروهی از مردان تعلیم‌دیده و کارآزموده‌ای است که باید به شکلی مخفیانه، با گروه‌های تروریستی فعال در پنج قاره جهان مبارزه کنند. تحلیلگران اقتصادی سینما می‌گویند اگر رینولدز برای این فیلم 27 میلیون دلار دستمزد بگیرد، برای قسمت بعدی «ددپول» چقدر مطالبه خواهد کرد؟!
ردیف سوم جدول را رابرت داونی جونیور اشغال کرده است. او که به‌تازگی مرتبا اعلام کرده یکی از همین روزها لباس ابرقهرمان مرد آهنی را از تن به‌در می‌آورد، برای «سفر دریایی دکتر دولیتل» 20 میلیون دلار گرفته است. بگذریم که خود فیلم با مشکلاتی روبه‌رو شده و باید بخشی از صحنه‌های آن دوباره فیلمبرداری شود! قسمت جدید «آونجرز» این روزها روی پرده سینماهاست و داونی جونیور هم یکی از بازیگران اصلی آن است. احتمالا فروش دو میلیارد دلاری جهانی فیلم طی ده روز اول اکران عمومی، بازیگر را وادار به پس گرفتن حرفش در مورد خداحافظی با شخصیت مرد آهنی خواهد کرد.

بازگشت اسمیت
ویل اسمیت که مدت‌ها خبری از او نبود، با دستمزدی 17 میلیون دلاری ردیف چهارم جدول را اشغال کرده است. او این دستمزد را برای بازی در قسمت جدیدی از مجموعه اکشن و کمدی «پلیس‌های بد» گرفته است. مدت‌ها بود که گفته می‌شد این فیلم وارد مرحله تولید خواهد شد. سازندگان فیلم همچنین اعلام کرده‌اند که با این قسمت فیلم، تماشاگران با ماجراجویی‌های دو پلیس بی‌دست و پای لاس وگاسی خداحافظی خواهند کرد. حدود 15 سال قبل، اسمیت با دریافت دستمزدهای 35 میلیون دلاری، گران‌ترین بازیگر هالیوود به‌حساب می‌آمد. البته آن روزها، او در اوج شهرت و کار بازیگری بود.
ردیف پنجم جدول را جیسن استاتام از آن خود کرده است. او در کنار راک، یکی از دو نقش اصلی هابز و شاو را بازی می‌کند؛ اما در حالی که راک برای این فیلم
20‌میلیون دلار گرفت، رقم دستمزد استاتام 13 میلیون دلار بوده است. به این می‌گویند استثمار بازیگران در هالیوود! با این حال، استاتام می‌تواند ادعا کند وضعیتی بهتر از ستاره‌ای چون تام‌کروز دارد. کروز که هنوز هم بعد از گذشت سه دهه فعالیت بازیگری و جمع شدن چین و چروک زیر چشمانش بسیار فعال است، با دستمزدی 12 میلیون دلاری در ردیف ششم جدول جا خوش کرده است. او برای بازی در قسمت دوم «تاپ گان» این رقم را گرفته است. قسمت اول این اکشن در دهه 80 میلادی، کمک کرد تا کروز تبدیل به یکی از معروف‌ترین و گران‌ترین بازیگران هالیوود شود.

چه خبر از پر سرو صداها
برای کسانی که می‌خواهند بدانند لئوناردو دی کاپریو و براد پیت در کجای کار قرار دارند، شاید اخبار چندان خوش نباشد! دی کاپریو و پیت با گرفتن ده میلیون دلار دستمزد برای در «روزی روزگاری در هالیوود»، ردیف دهم و هشتم جدول را اشغال کردند. بین آن‌ها گال گادوت قرار دارد که همین رقم دستمزد را برای اکشن ابرقهرمانانه «واندروومن/ زن سرگردان» گرفت. اما امیلی بلانت که گران‌ترین بازیگر زن سال 2019 لقب گرفت، برای قسمت دوم «مکانی ساکت» 12 میلیون دلار دریافت کرد و در ردیف هفتم جدول نشست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار