رئیس سازمان دانش آموزی استان هرمزگان :

فلسفه وجودی سازمان دانش آموزی، تربیت اجتماعی دانش آموزان است

هرمزگان(پانا)-آیین بزرگداشت بیستمین سالروز تاسیس سازمان دانش آموزی و تجلیل از مربیان، مدیران و دانش آموزان برتر عضو تشکل پیشتازان با حضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر اعتمادی رئیس سازمان دانش آموزی استان هرمزگان در شهرستان میناب برگزارشد.

کد مطلب: ۹۱۴۵۴۳
لینک کوتاه کپی شد
فلسفه وجودی سازمان دانش آموزی، تربیت اجتماعی دانش آموزان است

به گزارش خبرنگار پانا هرمزگان، دکتر محمد اعتمادی رئیس سازمان دانش آموزی استان هرمزگان در این مراسم، در تعریف سازمان دانش آموزی گفت: سازمان دانش آموزی برابر اساس نامه تعریف شده آن، یک نهاد عمومی غیر دولتی تحت نظارت عالیه وزارت آموزش و پرورش است و فلسفه وجودی آن تربیت اجتماعی دانش آموزان است.

وی فعالیت هایی که در سازمان دانش آموزی انجام می شود را مکمل فعالیت های حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خواند و افزود: همانگونه که کودکان و نوجوانان ما نیاز به آموزش داشته و آموزش های عمومی را بایستی فرا بگیرند به موازات آن در فعالیت ها و مهارت های اجتماعی نیز باید برای آنها برنامه ریزی شود، که عهده دار بخش عظیمی از این امر مهم در سطح کشور، سازمان دانش آموزی آموزش و پرورش است.

وی تمامی فعالیت‌های سازمان دانش آموزی را داوطلبانه خواند و تصریح کرد: داوطلبانه بودن فعالیت های این سازمان به معنای بی توجهی به تلاشها و فعالیت های مربیان و اعضای مجامع و تشکل ها نیست، بلکه قطعا به لحظ مادی و معنوی فعالیت های آنها را مورد توجه قرار خواهیم داد.

محمد اعتمادی دربخش دیگری از سخنان خود به مجلس شورای دانش آموزی اشاره کرد و گفت: مجلس دانش آموزی فرصتی برای اجرایی نمودن سند تحول بنیادین و ساحت تربیتی سیاسی دانش آموزان است.

دکتراعتمادی شهرستان میناب را یکی از فعالترین شهرستانها در اجرای فعالیتهای سازمان دانش آموزی خواند و خطر نشان ساخت: کسب موفقیتها و فعالیت‌های تشکل های دانش آموزای شهرستان میناب بی شک مرهون حمایت‌های مدیریت آموزش وپرورش این شهرستان است.

رئیس سازمان دانش آموزی استان هرمزگان، خبرگزاری پانا را یکی از مهمترین تشکل های این سازمان خواند و افزود: هدف از ایجاد این تشکل؛ شناسایی دانش آموزان مستعد و علاقه مند در حوزه رسانه و خبر و جذب و تربیت آنان به عنوان خبرنگار است.

این مسئول، تقویت تربیت اجتماعی، تقویت روحیه نظم و قانونگرایی، تعلیم و تربیت اسلامی دانش آموزان در ابعاد مختلف فردی و اجتماعی ، برنامه ریزی برای اوقات فراغت دانش آموزان، خودباوری فرهنگی، ترویج روحیه تعاون و همکاری، نیکو کاری، نوعدوستی و مشارکت در ارتباطات بین المللی را از جمله اهداف بسیار مهم سازمان دانش آموزی و اعضای این تشکیلات دانست.

دکتر اعتمادی درپایان از تمامی دست اندرکاران برگزاری این مراسم ، حمایت های بی شائبه و بی دریغ مدیریت و معاونین آموزش و پرورش شهرستان میناب، مربیان و مسئولین دلسوز و پرتلاش که زحمت اجرای برنامه های سازمان را درمدارس، به موازات فعالیت های پرورشی،آموزشی، علمی و فرهنگی متحمل می شوند، تقدیر و تشکر کرد.

شایان ذکر است، در پایان این مراسم از مربیان، مدیران و دانش آموزان برتر عضو تشکل های سازمان با اهدای لوح سپاس، شاخه گل و هدایای نفیس تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار