بیانیه رئیس سازمان دانش آموزی استان همدان به مناسبت سال روز تأسیس سازمان دانش آموزی

همدان (پانا) - رئیس سازمان دانش آموزی، سازمان دانش آموزی را تربیت کننده نسل آینده، مدیران لایق و کارآمد جامعه دانست.

کد مطلب: ۹۱۴۵۲۹
لینک کوتاه کپی شد
بیانیه رئیس سازمان دانش آموزی استان همدان به مناسبت سال روز تأسیس سازمان دانش آموزی

رضا میرزایی به مناسبت سال روز تأسیس سازمان دانش آموزی بیانیه ای صادر کرد متن بیانیه به شرح زیر است:

سازمان دانش آموزی تربیت کننده نسل آینده و مدیران لایق و کارآمد جامعه است و تربیت اجتماعی دانش آموزان نیازمند به تشکیلات خاصی است که این کار در قالب سازمان دانش آموزی طراحی شده است.
به منظور اعتلای شخصیت دینی، اخلاقی، عقلانی، عاطفی و علمی دانش آموزان و ایجاد زمینه مشارکت همه جانبه آن ها در زمینه های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و خاصه در سال 1398 بنا ب فرموده رهبر فرزانه ایران اسلامی «حفظ الله» که امسال را سال رونق تولید نامگذاری فرمودند اعضاء و خانواده بزرگ سازمان دانش آموزی با همراهی نیروهای عملیاتی خود تشکیلات پیشتازان در این راستا گام برخواهد داشت.
سازمانی با عنوان سازمان دانش آموزی جمهوری اسلامی ایران تحت نظارت وزارت آموزش و پرورش از 21 اردیبهشت 1378 تأسیس گردیده تا مأموریت های ویژه ی تربیتی را همگام با معاونت پرورشی و در قالب سند تحول بنیادین در زمینه های مختلف علم آموزی و تدین و مهارت آموزی و ایجاد اشتغال و کسب و کار عملیاتی نماید.
زمینه سازی تعلیم و تربیت اسلامی دانش آموزان در ابعاد مختلف فردی و اجتماعی، برنامه ریزی برای استفاده مفید از اوقات فراغت دانش آموزان و آماده سازی آنان برای پذیرش مسئولیت های فردی و اجتماعی، ترویج الگوها و اسوه های انقلابی، اسلامی و ملی در بین دانش آموزان، تقویت روحیه تعاون، نیکوکاری، داشتن ادب و خوش خلقی، راستی و درستی در عمل داشتن، یاری کردن هم وطنان و مهربانی با دوستان و دیگران، دوست بودن با طبیعت و احترام به منابع طبیعی، دین داری و ولایت مداری هم برای خود و هم آموزش به دیگران، نظم پذیر و قانون مدار بودن در جامعه، میهن دوستی و احترام به خاک و آب و ناموس کشور و دفاع از آن، تلاش گری و صرفه جو بودن در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، تبلور شجاعت و دلیری، رعایت نمودن عدل و انصاف در تمام امور زندگی، مسئولیت پذیر بودن و اعتقاد به اصل شورایی و مشارکت جویی، تدبیر داشتن در راستای کسب بصیرت انقلابی و تفکر و تعمق داشتن در امور زندگی و ترغیب به رعایت نظم و انضباط اجتماعی و روحیه قانون گرایی و احترام به قانون در جامعه را از اهداف و مأموریت های اصلی این تشکیلات است.
سازمان دانش آموزی جمهوری اسلامی ایران همسو با اهداف عالیه ی معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش و در راستای سند تحول بنیادین سعی نموده تا در مدارس فضایی شاد بر اساس محتوای غنی اسلامی ایجاد نماید تا دانش آموزان درس و مطالعه را در فضایی پر نشاط و معنوی همراه با مهارت آموزی بیاموزند.
حضور در تمام عرصه های فرهنگی و اجتماعی و با شعار هم فکری و هم دلی و تعامل سازنده و مؤثر با بسیج دانش آموزی، هلال احمر، و اتحادیه انجمن های اسلامی و کمیته امداد امام خمینی (ره) از عوامل موفقیت سازمان دانش آموزی بوده است.
برگزاری جشن عاطفه ها و مراسم نیکوکاری و اجرای مانور زلزله و برگزاری اردوهای استانی و ملی، تشکیل کلاس های مهارتی و تشکیلاتی، اجرای پایگاه تغذیه سالم در مدارس (بوفه)، ساماندهی و مدیریت لباس فرم مدارس، نظارت بر امور فرهنگی، سرویس مدارس، ارتباط مؤثر با همه نهادها و ارگان های انقلابی و دولتی، مجلس دانش آموزی و خبرگزاری پانا و ... نمونه ای از ظرفیت بالا و توانمندی مجموعه سازمان دانش آموزی است.
در شرایط حاضر استفاده از پیشکسوتان در کسوت مشاوران عالی سازمان و مشاوره در امور تربیتی و فعالیت های اجتماعی و مهارتی و نیز اهمیت وافر به جوان گرایی و احترام به تفکر نوجوانان و جوانان در راستای مجامع تشکیلاتی در سازمان دانش آموزی و استفاده از تفکرات خلاق و جدید جزء لاینفک برنامه های سازمان دانش آموزی استان همدان می باشد.
این روز را به تمام اعضاء و مربیان و خانواده بزرگ سازمان دانش آموزی تبریک و تهنیت عرض نموده و از حمایت های مدیرکل محترم آموزش و پرورش استان و حوزه های مختلف اداره کل آموزش و پرورش استان همدان نهایت تشکر و سپاس گزاری را دارم.

رضا میرزایی

رئیس سازمان دانش آموزی استان همدا

21 اردیبهشت 98

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار