کریمی: سازمان دانش آموزی به خودباوری دانش آموزان کمک می کند

تهران (پانا) – عبدالرسول کریمی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران معتقد است سازمان دانش آموزی کمک می کند تا دانش آموزان به یک رشد متعادلی در همه زمینه ها برسد.

کد مطلب: ۹۱۴۴۹۶
لینک کوتاه کپی شد
کریمی: سازمان دانش آموزی به خودباوری دانش آموزان کمک می کند

آیین گرامیداشت بیستمین سالروز تاسیس سازمان دانش آموزی در تالار فرهنگ تهران با حضور محمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش؛ علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی و رئیس سازمان دانش‌آموزی، محمد روشنی، قائم‌مقام سازمان دانش‌آموزی، شاپور محمدزاده رئیس سازمان نهضت سوادآموزی و دیگر مسئولان وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.
عبدالرسول کریمی، معاون پرورشی آموزش و پرورش شهر تهران در گفتگو با پانا سازمان دانش آموزی را سازمانی دانش که در درون آموزش و پرورش رشد کرده است.
کریمی با اشاره به شعار های سازمان دانش آموزی افزود: امروز هم بیستمین سالگرد تاسیس سازمان دانش آموزی است و همکاری و همفکری وهدلی از شعار های خوب سازمان دانش آموزی است و در حوزه پرورشی هم معتقدیم یکی از بازوهای اجرایی معاونت پرورشی بخش سازمان دانش آموزی است.
وی با اشاره به فعالیت های مهم سازمان دانش آموزی گفت: سازمان دانش آموزی چند کار عمده و مهم دارد. یکی پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان البته بر اساس منویات مقام معظم رهبری که تاکید دارند نسل جوان و نوجوان ما خمود نباشند و سرزنده باشند سعی می کند نسل سرزنده ای تربیت کند.
معاون پرورشی آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به ملزمات خودباوری در دانش آموزان گفت: لازمه خودباوری دانش آموزان یادگیری آداب و مهارت های زندگی در کنار هم و با هم است. در واقع مهم است که ویژگی های مثبت و منفی خود را بشناسند و فرصت هایی که نظام جمهوری اسلامی برای آنان فراهم کرده است مغتنم بشمارند و از آن استفاده کنند و تهدیدها را به فرصت تبدیل کنند.
کریمی افزود: آنچه اهمیت دارد این است که دانش آموزان در سازمان دانش آموزی روابط بین فردی را یادبگیرند و آموزش هایی در جهت بهبود روابط فردی و اجتماعی داشته باشند. از همه مهمتر یاد بگیرند وقتی سوالی دارند به حل مساله نیز برسند و تفکر نقادی در آنها تقویت شود.
وی با اشاره به اینکه خلاقیت در سازمان دانش آموزی مهمترین نکته ای است که دانش آموز یاد می گیرد، افزود: سازمان دانش آموزی یکی از سازمان هایی است که در آموزش و پرورش جایگاه ویژه ای دارد و ما در سال های اخیر سعی کردیم به این سازمان بهای بیشتری بدهیم. در واقع در این سال های اخیر سعی کردیم یکی از چیزهایی که بچه ها به آن برسند یک رشد متوازن و متعادل باشد و به یک رشد شش ساحتی و همه جانبه برسند. در سازمان دانش آموزی دقیقا تمام آنچه ما می بینیم در همین راستاست و تا می توانیم باید سازمان دانش آموزی را غنی تر کنیم چون به خودباوری دانش آموزان کمک می کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار