خنیفر: برای اثبات تخلف در جذب هیات علمی دانشگاه فرهنگیان سند ارائه دهید

تمام جذب‌های دانشگاه فرهنگیان از سوی وزارت علوم تایید می‌شود

تهران (پانا) ـ رییس دانشگاه فرهنگیان جذب غیر قانونی هیات علمی در این دانشگاه را تکذیب و تاکید کرد که فرایند جذب هیات علمی در دانشگاه فرهنگیان فقط از طریق کمیته جذب وزارت علوم است.

کد مطلب: ۹۱۴۴۸۹
لینک کوتاه کپی شد
خنیفر: برای اثبات  تخلف در جذب هیات علمی دانشگاه فرهنگیان سند ارائه دهید

نشست خبری بخش دانشگاهی بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم صبح امروز در دانشگاه فرهنگیان برگزار شد.

حسین خنیفر در این نشست با تبریک ماه مبارک رمضان و پاسداشت نام و یاد معلم گفت: «قرآن هم حافظ و هم‌ محافظ می‌خواهد. متاسفانه قرآن برای زندگان آمد ولی ما برای مردگان می‌خوانیم. متاسفانه قرآن را برای سفره عقد، بدرقه مسافر و ... برای استخاره نزول داده‌ایم. عجایب زیادی در قرآن است. ان‌شاءالله این ماه چون ماه امام علی(ع) است و امام علی(ع) هم با قرآن عجین است، بیشتر بتوانیم با این کتاب الهی عجین شویم. متاسفانه ما از قرآن یک کتاب تقدیسی ساخته‌ایم تا کتاب تدبیری.»

او‌ ادامه داد: «سلمان فارسی وقتی شنید پیامبری در حجاز مبعوث شده است، پیش او می‌رود. اولین کاری که می‌کند تفسیر سوره حمد بود که رزوبه یعنی سلمان فارسی آن را ترجمه و تفسیر کرد و نمایش داد و می‌توان گفت همین آغاز نمایشگاه قرآن بود.»

رئیس دانشگاه فرهنگیان افزود: «براساس مصوبه شورای هماهنگی قرآنی دانشگاه‌ها، مدیریت بخش دانشگاهی این نمایشگاه در دوره بیست و هفتم به دانشگاه فرهنگیان واگذار شده است. ما سریعا در این زمینه ۱۲ کمیته با محوریت معاونت فرهنگی تشکیل دادیم. امسال اولین بار است که مدیریت این بخش به دانشگاه واگذار شده است و در سال‌های گذشته وزارت علوم و وزارت بهداشت و جهاد دانشگاهی این بخش را مدیریت کرده‌اند.»

او‌گفت: «در بخش دانشگاهی دستاوردهای قرآنی همه دانشگاه‌ها نمایش داده می‌شود. جمعا ۱۸ مرکز و دانشگاه در این بخش هستند از مراکز و دانشگاه‌های مختلف. دانشگاه فرهنگیان هم میزبان این بخش است. اکنون ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار دانش‌آموز در طرح حفظ جزء ۳۰ فعالیت دارند. دانشجومعلمان ما در ۱۴ رشته در مسابقات قرآن و عترت رتبه‌های برتر را کسب کردند. برنامه‌های قرآنی زیادی هم در وزارت آموزش و‌ پرورش و دانشگاه فرهنگیان اجرا می‌شود و همچنین ما در این دانشگاه دوشنبه‌های قرآنی در سراسر کشور داریم و برنامه‌های متعدد دیگری که باعث شده است تا مدیریت بخش دانشگاهی امسال به دانشگاه فرهنگیان واگذار شود.»

خنیفر از افتتاح بخش دانشگاهی نمایشگاه ۲۷ قرآن کریم عصر امروز با حضور مسئولان وزارت علوم و وزارت آموزش و‌ پرورش و‌ مسوولان سایر دستگاه‌ها در سالن شبستان مصلی بزرگ امام خمینی خبر داد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان با قدردانی از برگزاری خوب نمایشگاه در ۲۶ دوره گذشته گفت: «عادت کردن به عادت خوب نیست ما باید خرق عادت کنیم. امسال در نمایشگاه ۲۷ ما نشست‌های تخصصی در نظر گرفته‌ایم که مهمانانی چون بهاءالدین خرمشاهی، حجت‌الاسلام قرائتی حضور پیدا می‌کنند. کرسی‌های آزاداندیشی و مناظره با حضور شخصیت‌های قرآنی از دیگر برنامه‌هاست. برای اولین بار نرم‌افزارهای قرآنی دانشجومعلمان عرضه می‌شود. کارهایی برای کودکان هم‌ در نظر گرفته شده است. بسته بزرگی هم که از قصه‌های قرآنی است احتمالا تهیه و اعطا می‌شود و ان‌شاءالله امسال نمایشگاه متفاوتی را شاهد خواهیم بود.»

او در پاسخ به سوالی درباره شایعات جذب غیرقانونی هیات علمی در دانشگاه فرهنگیان گفت: «اگر یک مورد از جذب هیات علمی در این دانشگاه سراغ دارید که غیر از مسیر کمیته جذب و وزارت علوم انجام شده باشد، حتما باید سندی ارائه شود. ممنون می‌شویم اگر کسی سندی دارد به ما هم بدهد تا جلوی بی‌عدالتی را بگیریم. برچسب زدن و صحبت کلی راحت است ولی باید این‌ها را ثابت کرد. ما تمام غربالگری‌های لازم را انجام داده‌ایم تا کسی که شایسته است انتخاب شود. تمام جذب‌های این دانشگاه از سوی وزارت علوم تایید می‌شود.»

خنیفر گفت: «از سال ۹۰ تا ۹۶ غفلت شده است. ما باید سالی ۲۰۰ ردیف جذب هیات علمی می‌گرفتیم که انجام نشده است. باید تا سال ۱۴۰۴ ۲۸۰۰ عضو هیات علمی جذب کنیم. انتخاب عضو هیات علمی برای این دانشگاه سخت است. کسی باید بیاید که عشق معلمی داشته باشد. تعداد فارغ از تحصیلات دانشگاه‌ها زیاد است و ما بهترین را گلچین می‌کنیم.»

او افزود: «افزایش حقوق دانشجومعلمان و درصدی که مشخص شده است، انجام شده ولی احکام ایراداتی دارد که باید اصلاح شود.»

حسین خنیفر به پخش کلیپ‌های اخیر در مدارس اشاره کرد و گفت: «ما ۱۱۰ هزار مدرسه و ۶۰۰ هزار کلاس و ۹۱۰ هزار معلم داریم. به این گستردگی دقت کنید! چرا این اتفاق می‌افتد؟ و کسی کد نمی‌دهد که این محل کجاست؟ مدرسه است؟ چرا وقتی رصد می‌شود چیزی مشخص نمی‌شود؟ چرا در سه روز پخش می‌شود و دیگر خبری نیست؟

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار