پمپئو: آمریکا به دنبال یک راهکار دیپلماتیک و مسالمت‌آمیز با ایران است

ترامپ در صورت هرگونه تصمیم بد از سوی ایران، گزینه‌هایی برای انتخاب خواهد داشت

تهران (پانا) - وزیر امور خارجه آمریکا با تکرار ادعاهایش علیه ایران می‌گوید که که گرچه واکنش‌های مناسبی از سوی واشنگتن برای هر گونه تهدید ادعایی از سوی آنها آماده شده است، ایالت متحده به دنبال یافتن یک راهکار دیپلماتیک و مسالمت‌آمیز است.

کد مطلب: ۹۱۴۴۷۰
لینک کوتاه کپی شد
پمپئو: آمریکا به دنبال یک راهکار دیپلماتیک و مسالمت‌آمیز با ایران  است

مایک پمپئو در گفت‌و‌گو با شبکه تلویزیونی سی‌ان‌بی‌سی مدعی شد: «ایران با گسترش هرج و مرج در خاورمیانه، یک تهدید فعال علیه منافع ایالات متحده به شمار می‌رود.»

او با این حال تأکید کرد که «کاخ سفید بی‌تردید از فرصت مذاکره با ایران استقبال خواهد کرد.»

پمپئو گفت: «تهدیدها از سوی ایران افزایش یافته و دولت ترامپ در حال تقویت ظرفیت خود برای پاسخگویی به هرگونه اقدام تهاجمی ایران است و به همین دلیل ایالات متحده تصمیم به اعزام ناوگروه ضربت و بمب‌افکن‌های راهبردی خود به منطقه گرفته است.»

وزیر امور خارجه آمریکا گفت: «ما همه اقدامات درست و مناسب با بهترین توانایی برای افزایش امنیت خودمان انجام داده‌ایم اما می‌خواهیم مطمئن شویم که نیروهای بازدارنده‌ای را نیز مستقر کرده‌ایم، بنابراین اگر ایران تصمیم بگیرد منافع آمریکا را تحت تعقیب قرار دهد، چه این منافع در عراق باشد یا افغانستان یا هر جای دیگری در خاورمیانه، ما آماده واکنش نشان دادن با روش مناسب خواهیم بود.»

پمپئو می‌گوید که افزایش حضور نظامی آمریکا در خاورمیانه به خاطر آن نیست که واشنگتن به دنبال جنگ است. او افزود: «هدف ما جنگ نیست. هدف ما تغییر رفتار رهبری ایران است. امیدواریم مردم ایران در نهایت هرآنچه را می‌خواهند به دست بیاورند. آنچه را که واقعا شایستگی‌اش را دارند. نیروهایی که در خاورمیانه مستقر می‌کنیم، نیروهایی که قبلا هم در منطقه داشتیم، همان‌طور که می‌دانید ما غالبا ناوهای هواپیمابری در خلیج فارس داشته‌ایم ولی رئیس‌جمهوری می‌خواهد مطمئن شود که در صورت وقوع هر اتفاقی، ما آماده پاسخگویی به یک روش مناسب خواهیم بود.»

او ادامه داد: «واشنگتن آماده رویکردهای دیپلماتیک است هرچند ترامپ در صورت هرگونه تصمیم بد از سوی ایران، گزینه‌هایی برای انتخاب خواهد داشت. هرچند راهکار دیپلماتیک تنها گزینه مورد نظر آمریکا نیست. اگر هرگونه حمله‌ای به منافع آمریکا از سوی نیروهای مورد حمایت ایران صورت بگیرد، ما طرف مسئول این حملات را پاسخگو خواهیم کرد. ترامپ خیلی شفاف در این باره صحبت کرده است: پاسخ ما متناسب خواهد بود. ایران یک عامل نفوذ بی‌ثبات کننده در خاورمیانه است و ما می‌خواهیم این مشکل را برطرف کنیم.»

پمپئو مدعی شد که هدف آمریکا تنها ضربه زدن به ساختار سیاسی حکومت ایران است و واشنگتن هیچ تمایلی ندارد تا به مردم عادی لطمه‌ای وارد شود.

او ادعا کرد: «این تحریم‌ها تنها برای هدف قرار دادن رهبران ایران است تا رفتار خودشان را تغییر دهند. رهبران ایران هزینه‌ای را که تحمیل شده درک می‌کنند.»

پمپئو تأکید کرد که گرچه واکنش‌های مناسبی آماده شده است ولی ایالت متحده به دنبال یافتن یک راهکار دیپلماتیک و مسالمت‌آمیز است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار