معتبرترین جشنواره تئاتر کانادا میزبان نمایشی از ایران

تهران (پانا) - جشنواره بین المللی تئاتر فرینج کانادا 2019 میزبان نمایشی از ایران می شود.

کد مطلب: ۹۱۴۴۶۸
لینک کوتاه کپی شد
معتبرترین جشنواره تئاتر کانادا میزبان نمایشی از ایران

به گزارش روابط عمومی، جشنواره تئاتر فرینج وینزور کانادا امسال از ۲۲ می در کانادا آغاز می شود و به مدت 5 روز میزبان بیش از ۷۰ اجرای داخلی و بین المللی است. این جشنواره که بزرگترین و معتبر ترین جشنواره تئاتر کانادا است در این دوره علاوه بر اجراهایی از چند کشور دنیا، میزبان نمایشی از ایران می شود. تئاتر حضور غیاب به کارگردانی رضا بصیرزاده در بخش اصلی این جشنواره شرکت می کند.
نمایش حضور غیاب قصه دو عاشق را روایت می کند که بعد از مهاجرت یکی از آنها به کشوری دیگر، تصمیم می گیرند رابطه خود را با بازسازی جاهای خالی همدیگر پر کنند.
مهاجرت، تنهایی انسان امروز و بحران هویت از موضوعاتی است که به گفته کارگردان نمایش در این اجرا مطرح می شوند.
رضا بصیرزاده که دانش آموخته تئاتر از دانشگاه سوره و آلبرتا کانادا است کارگردانی و طراحی آثاری چون ویلی لومان، میز میز است، کلفت ها ی ژان و حضور در چند جشنواره تئاتر داخلی و بین المللی را در کارنامه دارد.
از دیگر عوامل این پروژه‌ میکس مدیا می توان به نویسنده عرفان غفوری صنعتی، طراح صحنه و مشاور رسانه ای باران بن یاسین، طراح حرکت سبا نازی انجیله و طراح صدا حسام زمانی اشاره کرد.
حضور غیاب که در چهار اجرا در روزهای مختلف برگزاری جشنواره به روی صحنه می رود به زودی اجراهای داخلی و بین المللی خود را نیز آغاز خواهد کرد.
گفتنی است؛ جشنواره بین المللی تئاتر فرینج 2019 از 22 تا 26 می در شهر وینزور کانادا برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار