تا پایان سال ۱۳۹۸؛

بیش از 11600 نفر در استان مرکزی تحت پوشش آموزش های سوادآموزی قرار خواهند گرفت

اراک(پانا) - معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: تا پایان سال جاری، 11 هزار و 639 نفر تحت پوشش آموزش های سوادآموزی در این استان قرار خواهند گرفت.

کد مطلب: ۹۱۴۴۶۲
لینک کوتاه کپی شد
بیش از 11600 نفر در استان مرکزی تحت پوشش آموزش های سوادآموزی قرار خواهند گرفت

«حسین میرزایی» معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی با بیان این مطلب افزود: برنامه ها و اهداف سوادآموزی استان در راستای تحقق برنامه های دولت، راهبردها، سیاست های سال جاری و برنامه ریشه کنی بی سوادی درگروه سنی 49-10سال، با در نظر گرفتن آمار بی سوادان سرشماری سال1395، ظرفیت و عملکرد درسال97، در دوره های سوادآموزی و فعالیت های مکمل تعیین و برای اجرا به شهرستان های استان، ابلاغ شد.

وی اظهار داشت: حجم ابلاغی استان مرکزی از سوی وزارت آموزش و پرورش در سال 98 نسبت به سال گذشته بیش از 2 برابر افزایش پیدا کرده است.

میرزایی تصریح کرد: برنامه های معاونت سوادآموزی در سال 98 در سه بخش، دوره سوادآموزی، دوره انتقال و دوره تحکیم تدوین و اجرا خواهد شد.

وی افزود: در دوره سواد آموزی، طبق حجم ابلاغی وزارت متبوع، استان مرکزی ملکف است 3 هزار و 526 نفر را تحت پوشش قرار دهد که شامل، 2 هزار و 219 نفرسوادآموزی اصلی، 760 نر در طرح خواندن با خانواده، 100 نفر مهار آموزی و 447 نفرسوادآموزی اتباع است.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان مرکزی بیان داشت: در دوره انتقال نیز، 5هزار و 60 نفر تحت پوشش برنامه های سوادآموزی قرار خواهند گرفت که این رقم یک هزار و 174 نفر در دوره انتقال اصلی، 100 نفر اتباع، 170 نفر در طرح آموزش رایانه، یک هزار و 444 نفر در طرح خواندن با خانواده، 150 نفر مهارت آموزی،یک هزار و 11 نفر انشانویسی، و یک هزار و 11 نفر در مسابقات، را در بر می‌گیرد.

میرزایی یادآور شد: استان مرکزی همچنین متعهد شده است یک هزار و 953 نفر در دوره تحکیم اصلی و یک هزار و 100 نفر در حلقه های کتابخوانی که مجموعا3 هزار و 53 نفر را شامل می شود، در دوره تحکیم تحت پوشش آموزش های سوادآموزی قرار دهد.

وی تأکید کرد: ضروری است با بهره گیری از ظرفیت شورای پشتیبانی سوادآموزی، شورای آموزش وپرورش، دستگاه های طرف مشارکت، مدیران واحدهای آموزشی و معلمان، موسسات و تشکل های غیردولتی واجد شرایط و سایر توانمندی های موجود در سطح شهرستان ها و مناطق استان، ضمن توجه به ارتقاءکیفیت آموزشی، نسبت به تحقق اهداف کمی اقدام شود.

معاون سوادآموزی اداره کل بیان داشت: زمان ثبت نام دوره سوادآموزی از اول مرداد تا پایان دی ماه و دوره انتقال و تحکیم سواد از اول شهریور تا پایان آبان ماه تعیین شده است، لذا مناطق آموزشی استان موظف هستند با در نظر گرفتن درصد بی سوادی، منابع انسانی و توان مدیریتی و اجرایی نسبت به تهیه برنامه عمل اقدام و پس از تصویب در شورای پشتیبانی شهرستان، یک نسخه از آن را تا 25 خرداد به این معاونت ارسال کنند.

میرزایی با اشاره به اینکه یکی از راه هایی تحقق شعار سال 1398 که از سوی مقام معظم رهبری، به نام رونق تولید نامگذاری شده است، مهارت آموزی به افراد جامعه می باشد، افزود: داشتن مهارت در بهبود شرایط زندگی دنیای امروز نقش مهمی دارد، و سوادآموزی از خواندن و نوشتن به مهارت آموزی تغییر پیدا کرده لذا مراکز یادگیری محلی در آموزش مهارت های زندگی به مردم به خصوص افراد بی سواد و کم سواد موثر واقع می شود، لذا حفظ و توسعه مراکز یادگیری محلی موجود، به ویژه مراکز غیردولتی و همکاری با اداره کل فنی و حرفه ای استان از اولویت‌های این معاونت است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار