مشاور وزیر کشاورزی: خودکفایی در تولید گندم امسال نیز تکرار می شود

ارومیه(پانا) - مشاور وزیر ‌و مجری طرح محوری گندم وزارت جهاد کشاورزی با مطلوب خواندن سطح زیر کشت گندم، گفت: امسال نیز خودکفایی گندم تکرار شده و نیاز کشور از محل تولید داخلی تامین می شود.

کد مطلب: ۹۱۴۴۵۶
لینک کوتاه کپی شد
مشاور وزیر کشاورزی: خودکفایی در تولید گندم امسال نیز تکرار می شود

اسماعیل اسفندیاری در سفر یک روزه به آذربایجان غربی و در جریان بازدید از روند اجرایی طرح تحقیقاتی «ایکاردا /ICARDA » و طرح «pvs» گندم در جنوب این استان به خبرنگار ایرنا افزود: برداشت گندم در استان های جنوبی کشور از اواخر اسفند سال گذشته آغاز شد.


وی ادامه داد: با وجود وقوع سیل در استان های جنوبی کشور به ویژه در خوزستان، میزان تولید گندم نسبت به سال گذشته نه تنها کاهش نیافته بلکه تاکنون میزان خرید 30 درصد بیشتر از سال گذشته گزارش شده است.


وی با اشاره به اینکه تاکنون یک میلیون و 200 هزار تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان توسط شرکت غله و خدمات بازرگانی خریداری شده، بیان کرد: بارندگی‌های اخیر نیز موجب افزایش عملکرد در مزارع گندم آبی و به ویژه مزارع گندم دیم شد و بر همین اساس تولید گندم در سال جاری بیش از نیاز مصرف داخلی است.


وی با بیان اینکه مطالبه های گندمکاران در اسرع وقت به حساب آنان واریز می شود، اضافه کرد: کار برداشت گندم در استان هایی که در اقلیم مرطوب نوار ساحلی دریای خزر قرار دارد نیز از دهه اول خردادماه آغاز می شود.


مجری طرح گندم کشور با تاکید بر اینکه چهار میلیون هکتار از اراضی دیم کشور طی سال زراعی جاری زیر کشت گندم قرار دارد و در 2 میلیون هکتار دیگر از اراضی نیز این محصول به صورت آبی کشت شده است، اظهار داشت: وضعیت مزارع گندم در کشور با توجه به بارندگی های مطلوب بهاره و پاییزه بسیار مطلوب است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار