بارش باران در استان‌های شمالی و گرد و خاک در جنوب غرب کشور

تهران (پانا) - مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت طی امروز و فردا ۲۲ و ۲۳ اردیبهشت به علت وزش باد شدید در شمال استان سیستان و بلوچستان پدیده خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا برای بخش‌هایی از جنوب‌ غرب کشور پیش‌بینی می‌شود

کد مطلب: ۹۱۴۴۱۸
لینک کوتاه کپی شد
بارش باران در استان‌های شمالی و گرد و خاک در جنوب غرب کشور

احد وظیفه در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی امروز یکشنبه ۲۲ اردیبهشت در شمال‌شرق، بخش‌هایی از شرق و جنوب شرق کشور بارش پراکنده باران و گاهی همراه با رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: فردا دوشنبه ۲۳ اردیبهشت علاوه بر این مناطق در بخش‌هایی از مرکز، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شرقی، شمال آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی و اردبیل این شرایط جوی پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: بیشترین مقدار بارش طی امروز ۲۲ اردیبهشت در شمال خراسان رضوی، خراسان شمالی و جنوب کرمان و طی فردا ۲۳ اردیبهشت در برخی مناطق استان‌های خراسان رضوی، کرمان، سمنان و جنوب سیستان و بلوچستان خواهد بود.

به گفته وظیفه، امروز و فردا (۲۲ و ۲۳ اردیبهشت) به علت وزش باد شدید در شمال استان سیستان و بلوچستان پدیده خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود همچنین با توجه به افزایش سرعت باد روی کشور عراق فردا (۲۳ اردیبهشت) وقوع پدیده گرد و خاک برای بخش‌هایی از جنوب‌غرب کشور دور از انتظار نیست.

وظیفه ادامه داد: طی روز سه‌شنبه ۲۴ اردیبهشت در استان‌های ساحلی دریای خزر بارش باران و برای استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و زاگرس مرکزی و جنوبی، بخش‌هایی از جنوب شرق و مرکز کشور بارش باران گاهی همراه با رعد و برق دور از انتظار نیست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار