در گفت و گو با پانا

نادره ترکمانی: فیلمنامه «حسن کچل» را بازنویسی کردیم

تهران (پانا) -نادره ترکمانی از آغاز قریب‌الوقوع مرحله تولید فیلم سینمایی جدید خود «حسن کچل» خبر داد.

کد مطلب: ۹۱۴۳۹۲
لینک کوتاه کپی شد
نادره ترکمانی: فیلمنامه «حسن کچل» را بازنویسی کردیم

این کارگردان سینمای کودک و نوجوان در گفت‌وگو با خبرنگار پانا درباره این اثر سینمایی گفت: اخیرا یک تجدیدنظر جدی در فیلمنامه داشتیم و این روزها بازنویسی فیلمنامه رو به اتمام است و ان‌شاءالله به زودی وارد مراحل تولید خواهیم شد.

کارگردان «خاله سوسکه» با اشاره به این مطلب که سه روایت متفاوت از افسانه حسن کچل در فرهنگ فولکلور ایران وجود دارد گفت: این روایت‌ها که یکی از آنها روایت مرحوم علی حاتمی از داستان حسن کچل است نقاط اشتراکی دارند که مهم‌ترینشان شخصیت حسن کچل و عشق او به گل‌اندام است. ولی روایتی که من انتخاب کردم کاملا متفاوت با روایت علی حاتمی است.

به گفته ترکمانی، فیلمبرداری این اثر به طور کامل در شهر اصفهان انجام خواهد شد. وی درباره انتخاب شهر اصفهان گفت:‌ هم قصه در آنجا اتفاق می‌افتد هم پتانسیل شهر اصفهان بسیار جذاب است. قصه این فیلمنامه ماجرای عشقی است و در آن حسن کچل برای رسیدن به گل‌اندام به اصفهان می‌رود. من به دنبال فضاهایی قدیمی برای لوکیشن این فیلم هستم.

وی با اشاره به اینکه ماجراهای فانتزی این فیلم نیازمند جلوه‌های بصری قوی است گفت: با یک تیم خیلی خوب برای جلوه‌های بصری صحبت کردم و فکر می‌کنم یکی از نقاط قوت این فیلم بخش جلوه‌های بصری باشد.

ترکمانی پیش از این کارگردانی و نویسندگی آثاری چون «گورداله و عمه‌غوله» و «خاله سوسکه» را بر عهده داشته است.

گفت‌وگو: عاطفه بزرگ‌نیا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار