راه‌اندازی مجتمع تجارت جهانی صنایع دستی شیراز در خرداد ماه

شیراز (پانا) – معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی در سفر به شیراز هنر صنایع دستی شهر شیراز و استان فارس را نگین افتخار ایران دانست و افزود: مجموعه منحصر به فرد، تجارت جهانی صنایع‌دستی شیراز، می‌تواند بستر رشد بیش ازپیش آثار ارزشمند صنایع دستی را فراهم نماید.

کد مطلب: ۹۱۴۳۴۹
لینک کوتاه کپی شد
راه‌اندازی مجتمع تجارت جهانی صنایع دستی شیراز در خرداد ماه

مرکز تجارت جهانی صنایع‌دستی شهر شیراز، در حمایت از هنرمندان و معرفی بیش از پیش صنایع‌دستی فارس به بازارهای جهانی است که پیش‌بینی می‌شود، این مجتمع به عنوان یک بازارچه دائمی تخصصی و منحصر به فرد صنایع دستی، در خرداد ماه سال جاری به بهره برداری برسد.

پویا محمودیان با اشاره به دقت نظر ویژه دکتر مونسان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی بر راه‌اندازی چنین مراکزی عنوان کرد: مجتمع تجاری جهانی فرودسی در تهران نیز در دست اقدام است و مجتمعی با ماهیت و کارکرد مجتمع تهران در شهر هنرپرورشیراز نیز نقطه قوتی در رشد صنایع دستی کشور است و امیدواریم که این مجتمع الگویی موفق برای دیگر کلانشهرهای کشور باشد.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی خاطر نشان کرد: فارس، استان استراتژیک کشور در حوزه صنایع دستی است و در صورت راه اندازی این مجتمع در خرداد ماه جاری، تمام تلاش خود را برای حضور ارزیابان، نظریه پردازان و اعضای شورای جهانی صنایع دستی در این بازارچه تخصصی و با قابلیت بکار خواهیم بست.

مجتمع تجاری مهستان، واقع در خیابان انوری شیراز، به عنوان مرکز تجارت جهانی صنایع‌دستی شهر شیراز در حال ساخت است و به زودی در خردادماه به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیر کل میراث فرهنگی فارس نیز در بازید معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی از این مجتمع گفت: با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب و نامگذاری سال 98 به نام "رونق تولید"، طرح توسعه مراکز آموزش و ایجاد بازارچه‌های صنایع دستی، در دستور کار جدی استان قرار دارد.

مصیب امیری گفت: صنایع دستی یکی از ارزآور ترین حوزه‌ها با حداقل‌ترین منابع مالی و مکانی است و مجموعه میراث فرهنگی فارس، سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، هنرمندان صنایع دستی و فرمانداری شیراز، پیشگام راه‌اندازی این مجتمع تجارت جهانی صنایع دستی در شیراز شدند.

اوعنوان کرد: در این مجموعه، اساتید صنایع دستی و متخصصان بخشهای تحقیق و آموزش، تجارت الکترونیک، بازاریابی و تبلیغات و گردشگری تجربی در کنار هم جمع می‌شوند تا ضمن تولید آثارشناسنامه‌دار صنایع دستی فارس، زمینه حضور هنرمندان این عرصه در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی را فراهم نمایند.

آموزش صنایع دستی توسط اساتید مورد تایید مراکز فنی و حرفه ای در این مجتمع، با استفاده از مواد اولیه مرغوب و استاندارد در تولید آثار و معرفی این مجتمع به راهنمایان تورهای گردشگری ، همسان‌سازی و شناسنامه‌دار کردن اثر و هنرمند در ایجاد ارزش‌افزوده، فراهم نمودن شرایط شناخت بصری و ملموس بودن آثار و راه‌اندازی درگاه‌های الکترونیک از جمله خدمات و مزایای راه‌اندازی این مجتمع است.

فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به خصوص در رشته صنایع دستی نیز می‌توانند از ظرفیت مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی و کارورزی و اشتغال‌زایی این مجموعه صنایع دستی نیز استفاده کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار