نماینده ولی فقیه در استان یزد: ظرفیت نیروهای بومی به درستی شکوفا و استفاده نشده است

یزد (پانا) _ نماینده ولی فقیه در استان یزد با طرح این سوال که آیا ظرفیت متخصصان ایرانی کمتر از متخصصان چینی و اروپایی است؟ گفت: ظرفیت نیروهای بومی به درستی شکوفا و استفاده نشده است.

کد مطلب: ۹۱۴۳۰۵
لینک کوتاه کپی شد
نماینده ولی فقیه در استان یزد:  ظرفیت نیروهای بومی به درستی شکوفا و استفاده نشده است

آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در دیدار سازمان دانش آموزان یزد با اشاره به اینکه سیستم آموزشی ما نخبه پرور و نوآورپرور نیست اظهار داشت: از یکصد سال قبل که انگلیسی‌ها این سیستم آموزشی را به ما تحمیل کردند تا‌کنون، اساس کار بر بخوان، حفظ کن و نمره بگیر طرح‌ریزی شده است.
وی تصریح کرد: به این صورت دو موضوع بسیار مهمی که قرآن کریم هم به آن اشاره و تاکید خاصی داشته را نگذاشته‌اند در سیستم آموزشی ما راه پیدا کند و آن تفکر و تعقل است.
نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه تفکر برای به دست آوردن اندیشه والا و نوآوری و تعقل برای انتخاب بهتر است گفت: در مدارس ما این که به دانش‌آموزان بگویند در ارتباط با این موضوع بنشینید دو ساعت فکر کنید و نتیجه بگیرید وجود ندارد و همیشه یک سری مطالب خاص به آنها ارائه می‌شود و می‌خواهند آنها را حفظ کرده تا نمره بگیرند.
ناصری یزدی این مشکل را در بین بسیاری از مدیران کارخانه‌ها هم دانست و افزود: برخی از مدیران اصلا قبول ندارند که نیروهای داخلی ایران توانمندی اجرای طرح‌های خاص و تولید ابزار‌آلات و ماشین‌آلات را دارند.
امام جمعه یزد گفت: بعضی کارخانه‌ها مهندسان بسیار خوب و توانمندی دارند ولی به هیچ عنوان اجازه نمی‌دهند که برای ساخت و تامین تجهیزات اقدام کنند و تنها فکری که برای تامین دارند واردات است.
وی با طرح این سوال که آیا متخصصان و مهندسان و دانشجویان ما توانایی، ظرفیت و هوش کمتری از چینی‌ها و اروپایی‌ها دارند گفت: جواب این سوال کاملا مشخص است و همه می‌دانند که ظرفیت جوانان ما بسیار بالاست و در تمام عرصه‌ها توانمندی دارند ولی متاسفانه از این ظرفیت‌ها به درستی استفاده نمی‌شود.
نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: نکته جالب این است که چینی‌ها الان تمام آنچه که تولید می‌کنند کپی است و تمام تجهیزات، ماشین‌آلات و تکنولوژی که دارند کپی از دیگر کشورهاست ولی ما در کشورمان حتی همین کپی را هم حاضر نیستیم انجام دهیم و تنها می‌گوییم نمی‌توانیم و با همین کلمه هم زمینه واردات را فراهم می‌کنیم.
ناصری یزدی خاطرنشان کرد: برای یک بار هم که شده فکر کنیم نه اروپا هست و نه آمریکا و باید روی پای خومان بایستیم، اگر این کار را بکنیم قطعا تمام مشکلات کشور برطرف می‌شود و ما به صورت کامل روی پای خودمان می‌ایستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار