کشتی «حمزه» پس از 6 سال در دریاچه ارومیه شناور شد

ارومیه(پانا)-رییس اداره بنادر و دریانوردی دریاچه ارومیه با اشاره به اینکه مساحت دریاچه ارومیه به بیش از سه هزار کیلومتر رسیده است، گفت: کشتی «حمزه» که از سال 1392 به دلیل پایین رفتن سطح آب دریاچه زمین گیر شده بود، در سایه افزایش تراز طی روزهای اخیر شناور شد.

کد مطلب: ۹۱۴۲۴۷
لینک کوتاه کپی شد
کشتی «حمزه» پس از 6 سال در دریاچه ارومیه شناور شد

عیسی بشارتی با اعلام اینکه دریاچه ارومیه نسبت به کمترین تراز ثبت شده برای آن یک متر و 72 سانتی متر بالاتر آمده، افزود: عمق آب دریاچه ارومیه در اطراف کشتی حمزه به بیش از 170 سانتی متر رسیده و این کشتی را شناور کرده است.


وی ادامه داد: این کشتی در سال 1374 ساخته شده و با کاهش چشمگیر آب دریاچه ارومیه در چهار کیلومتری ساحل بندر «شرفخانه» زمین گیر شده بود.


رییس اداره بنادر و دریانوردی دریاچه ارومیه با بیان اینکه کشتی «حمزه» از نظر فنی سالم است، گفت: در صورت تداوم افزایش آب دریاچه ارومیه این کشتی پس از تعمیر جزئی دوباره به کار گرفته می شود.


«بشارتی» به کاهش چشمگیر آب دریاچه ارومیه از سال 1381 اشاره و بیان کرد: کشتی مسافربری «نوح» نیز از سال 1384 در 800 متری ساحل بندر «شرفخانه» و بیرون از آب زمین گیر شده بود که با افزایش آب دریاچه پس از 14 سال در آب قرار گرفته اما هنوز شناور نشده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار