مصرف بهینه حامل های انرژی در مدارس، نهادینه می شود

رشت (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: با توجه به خدمات و سرمایه گذاری‌های سنگین در تولید برق، آموزش و پرورش نقش تعیین کننده‌ای در ترویج مدیریت صحیح فرهنگ مصرف و در نتیجه کاهش هزینه ها ایفا می کند.

کد مطلب: ۹۱۴۲۳۴
لینک کوتاه کپی شد
مصرف بهینه حامل های انرژی  در مدارس، نهادینه می شود

نادر جهان آرای در گردهمایی راهکارهای مدیریت مصرف انرژی در ساختمانهای اداری و مسکونی با اشاره به همکاری های مستمر دستگاه تعلیم و تربیت در گسترش فرهنگ مصرف بهینه حامل های انرزی گفت: امضای تفاهمنامه مشترک با شرکت برق منطقه ای در فروردین ماه و اجرای طرح بهسامان در سال های گذشته نمونه ای از اقدامات عملی آموزش و پرورش در کاهش مصرف برق است. وی افزود: در برنامه درس ملی و در قالب علوم مختلف به ویژه در علوم پایه بسیاری از مفاهیم کلی، با شیوه های بیانی ساده و هدفمند به دانش آموزان عرضه می شود. مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان خاطرنشان کرد: فرصت اردوهای دانش آموزی و بازدید از نیروگاههای تولید برق توسط دانش آموزان و فرهنگیان در نهادینه شدن استفاده بهینه از حامل های انرژی موثر است. جهان آرای افزود: سنین 4 و 5 سالگی دوره مناسبی است تا کودکان به صورت عملی بسیاری از آموزه های مهارت زندگی را با توجه به شرایط زیست محیطی، در درون خود نهادینه کنند. وی با اشاره به رشد علایق زیست محیطی در نهاد کودکان گفت: ما می توانیم بسیاری از مفاهیم بلند مهارت های زندگی را با زبان هنر به دانش آموزان انتقال دهیم و برای نیل به این هدف، معلمان نقش مهمی را عهده دار هستند.

مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه ای استان گیلان نیز در این جلسه، با اشاره به وضعیت مناسب تولید برق در استان گفت: در سال گذشته 2 هزار و 826 مگاوات برق تولید شده که 1835 مگاوات آن مصرف شده است. عظیم بلبل آبادی خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری بالا بدون داشتن الگوی مصرف بهینه، محکوم به شکست است و ما به ویژه در دوره اوج مصرف نیازمند استفاده درست از انرژی برق هستیم. وی با اشاره به مصرف بالای کولر توسط مشترکان در دوره اوج مصرف، با ارائه آماری گفت: پارسال 57 هزار مگاوات مصرف برق در کشور داشتیم که 20 هزار مگاوات ناشی از مصرف کولر بوده که اگر درجه سرما را بین 26 تا 28 درجه تنظیم کنیم 10 درصد از مصرف برق کل کشور کاسته می شود. مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه ای استان گیلان با اشاره به مصرف غیر استاندارد حامل های انرژی در کشور نسبت به دیگر کشورها گفت: سرانه مصرف خانگی برق در ایران 3014 کیلو بایت است که این رقم در سطح جهانی فقط 1000 کیلو بایت است. بلبل آبادی در پایان گفت: اصلاح قیمت ها، فرهنگ سازی، استفاده از فناوری های برتر و وضع قوانین دقیق می تواند در استفاده بهینه انرژی برق موثر باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار