مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سمنان:

تکمیل موزه دفاع مقدس سمنان 210 میلیارد ریال نیاز دارد

سمنان (پانا) - مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان سمنان گفت: موزه دفاع مقدس سمنان به عنوان مرکز مهم فرهنگی استان برای تکمیل در سال 98 به 120 میلیارد ریال اعتبار نیازمند است.

کد مطلب: ۹۱۴۲۳۳
لینک کوتاه کپی شد
تکمیل موزه دفاع مقدس سمنان 210 میلیارد ریال نیاز دارد

محمدحسن سلامی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سمنان گفت: براساس ارزیابی ها و با توجه به افزایش قیمت مصالح ساختمانی و تجهیزات مورد نیاز برای ساخت و ساز، تکمیل طرح مهم موزه دفاع مقدس سمنان اکنون بیش از 210 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

وی با بیان اینکه تکمیل مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس سمنان طرحی جامع برای رونق گردشگری مذهبی و جذب مسافران عبوری از محور تهران-مشهد در محدوده استان سمنان است، تاکید کرد: تعهدات مالی مصوب دولت در سال 98 برای ساخت و تکمیل مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس سمنان با نگاه ویژه و همدلی مسئولان تخصیص یابد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان سمنان ادامه داد: شهرداری سمنان تعهداتی را برای تکمیل محوطه سازی، ساختمان و فرهنگ سرای مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس سمنان تقبل کرد که امیدواریم با برنامه ریزی اصولی هر چه سریعتر این طرح تکمیل شود.

سلامی اضافه کرد: با تکمیل و ورود مسافر و گردشگر به سمنان می توان درآمدزایی مطلوبی از این طرح داشت و پژوهشگران برای انجام تحقیقات و کسب اطلاعات از ابعاد مختلف هشت سال جنگ تحمیلی به این مرکز فرهنگی دفاع مقدس مراجعه خواهند کرد.

وی با بیان اینکه تاکنون برای ساخت این طرح بیش از 250 میلیارد ریال هزینه شده است، تصریح کرد: نگاه مسئولان برای تکمیل این طرح ویژه و تعاملی باشد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان سمنان گفت: برای سال 98 تکمیل این طرح با تخصیص کامل اعتبارها برنامه ریزی شده که امیدواریم وعده مهم دولت برای ساخت این مرکز فرهنگی و ارزشی عملیاتی شود.

ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس سمنان در سفر سال 1385 رهبر معظم انقلاب به استان مصوب و در 1387 عملیات اجرایی آن در 120 هزار متر مربع آغاز شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار