سازمان دانش آموزی پویا و فعال در عرصه های مختلف

کرمان (پانا) - مصاحبه رادیویی با رئیس سازمان دانش آموزی استان کرمان در سالروز تاسیس سازمان دانش آموزی

کد مطلب: ۹۱۴۲۲۷
لینک کوتاه کپی شد
سازمان دانش آموزی پویا و فعال در عرصه های مختلف

هاشم برآوردی در این مصاحبه ضمن تبریک سالروز تاسیس سازمان دانش آموزی گفت:در سند تحول بنیادین آوزش وپرورش دانش آموز باید به مراتبی از حیات طیبه برسند و ما باید دانش آموز در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی تر بیت کنیم.

برآوردی افزود:ما دانش آموز را انتخاب می کنیم که آموزش دهیم و آموزش می دهیم که تربیت کنیم.

وی گفت: نظام رسمی کلاسیک ما پاسخگوی تمامی نیازهای دانش آموزان نمی باشدبرای اینکه تغییر پایدار در رفتار و تربیت دانش آموز صورت گیرد باید در فوق برنامه دنبال آن باشیم و این فوق برنامه هاست که اثرات مثبت وقابل قبولی در رفتار دانش آموزان به وجود می آورد که این امر در سازمان دانش آموزی اتفاق می افتد.

برآوردی گفت: بیست سال پیش اساسنامه سازمان دانش آموزی در چنین روزی به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی که رئیس جمهور هم رئیس آن شورا است رسید.

وی ضمن اشاره به خلاصه ی این اساسنامه گفت: به منظور اعتلای شخصیت دینی ، اخلاقی ،عقلانی ،علمی و اجتماعی دانش آموزان وایجاد زمینه مشارکت همه جانبه آنها در زمینه های اعتقادی ،فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، ورزشی و حتی هنری سازمان دانش آموزی جمهوری اسلامی ایران با عنوان نهاد عمومی غیر دولتی تحت نظر وزارت آموزش و پرورش و مقررات خاص تشکیل شد تا بتواند نیازهای دانش اموزان را در بخش تکمیلی تربیت پاسخگو باشد

برآوردی گفت : سازمان دانش آموزی با خود دانش آموزان برنامه ریزی می کند و با خود دانش آموزان اجرا می کند، نشاط و شادابی یکی از سرمایه های سازمان دانش آموزی است که توسط ارائه برنامه توسط خود دانش آموزان شاهد آن هستیم.

وی افزود:استان کرمان 630 هزار دانش آموزدارد که تا پایان سال 1404 بیست و پنج درصد دانش آموزان تحت پوشش تشکلهای دانش آموزی قرار گیرند که با حماینتهای مدیر کل آموزش و پرورش حدود 110 هزار دانش آموز با 3752 مربی در 4000 مدرسه عضو گیری کرده و در مرحله ی اول مهارت آموزی شامل ، جهت یابی امداد و نجات پروژه زندگی در اردو با شرایط سخت و...مد نظر است.

هاشم برآوردی گفت: تربیت نیروی انسانی رسانه ای بزرگترین خبرگزاری دولتی آموزش وپرورش تحت عنوان پانا در مجموعه ی سازمان دانش آموزی مشغول کار می باشد.

وی در خاتمه گفت:تربیت نیروی سیاسی هم یکی از فعالیتهای سازمان دانش آموزی است که در یک انتخابات کاملا دموکراسی و آزاد نمایندگان مجلس دانش آموزی را انتخاب می کنند که از استان کرمان 6 نفر در مجلس دانش آموزی تهران عضو هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار