محسنی بندپی: مرکز دفن زباله پایتخت از آرادکوه به مکان دیگری منتقل می‌شود

استاندار تهران بر اجرای مسئولیت دستگاه‌های اجرایی در زمینه قانون هوای پاک تاکید کرد

تهران (پانا) - استاندار تهران بر ضرورت اجرای مسئولیت دستگاه‌های اجرایی در راستای اجرای قانون هوای پاک تأکید کرد و از انتقال مرکز دفن زباله پایتخت از آرادکوه به مکان دیگری خبر داد.

کد مطلب: ۹۱۴۲۱۶
لینک کوتاه کپی شد
محسنی بندپی: مرکز دفن زباله پایتخت از آرادکوه به مکان دیگری منتقل می‌شود

انوشیروان محسنی بندپی در حاشیه اولین جلسه آلودگی هوای تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این جلسه گزارشاتی از سوی دستگاه‌های اجرایی که در انجام قانون هوای پاک مسئولیت داشتند، ارائه شد. درباره معاینه فنی خودروهای سنگین، سبک و خودروهای عمومی و همچنین موضوع بیابان‌زدایی مواردی مطرح شد و در نهایت نیز مصوباتی در این جلسه به تصویب رسید.

استاندار تهران افزود: با اقدامات خوبی که در سال 97 از سوی دبیرخانه کارگروه آلودگی هوای تهران در استان تهران به مدیریت محیط زیست استان تهران شکل گرفته بود، شرایط مطلوبی را در زمینه بهبود هوای تهران داشتیم. درست است که اوضاع جوی به این مساله کمک کرد اما یک نقشه راه و محورهای برنامه‌ریزی شده از جمله نظارت جدی بر معاینه فنی خودروها و تغییر سوخت مازوت به گاز، جلوگیری از ورود گرد و غبار و توسعه فضای سبز از اقداماتی بود که در بهبود هوای تهران دخیل بوده است.

وی خاطرنشان کرد: تاکید جلسات کارگروه هم بر پیگیری مصوبات است و شرایطی فراهم شده است که سال 97 دو برابر سال 96 هوای پاک داشتیم و در ادامه هم در سال 98 با کمک اوضاع جوی 23 روز هوای پاک داشتیم و هوای ناسالمی را تاکنون از ابتدای سال جاری نداشتیم. تاکید ما این است که همه دستگاه‌هایی که بر اساس قانون هوای پاک مسئولیت دارند در انجام وظیفه خودشان پیگیر باشند.

محسنی بندپی تصریح کرد: دو مشکل را در دست پیگیری داریم که موضوع توسعه اقدامات کیفی درباره تولیدات بنزین و گازوئیل با کیفیت بالا است و همچنین ارتقا بخشیدن به موتور اتومبیل‌های ساخت داخل است که در پیمایش کیلومتر مصرف کمتری را برای سوخت داشته باشند.

استاندار تهران همچنین درباره مشکلات مجتمع دفن زباله آرادکوه نیز گفت: این جایگاه دفن زباله از قبل از انقلاب طراحی شده است و اکنون جابجایی آن مکان و طراحی مکان جدید در دستور کار است و باید برای افق دراز مدت جای دیگری را در دست مطالعه قرار دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار