مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر:

دانش‌آموزان استان بوشهر با تکالیف اجتماعی خود بیشتر آشنا می‌شوند

بوشهر(پانا)_مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: با اجرای برنامه‌های مختلف، دانش آموزان استان بوشهر با تکالیف حوزه اجتماعی خود بیشتر آگاه می‌شوند.

کد مطلب: ۹۱۴۱۸۹
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان استان بوشهر با تکالیف اجتماعی خود بیشتر آشنا می‌شوند

ناصر کرمی در نشست با مدیرکل استاندارد استان بوشهر با اشاره به اهمیت و ضرورت استاندارد در جامعه اظهار داشت: نام و آرم استاندارد اطمینان و آرامش خاطر را برای هر یک مصرف کنندگان ایجاد می‌کند و نبود این آرم بر هر کالا باعث دغدغه و پریشانی افراد می‌شود.

کرمی ادامه داد: تا زمانی که ما از نظر فرهنگی به جای مطلوبی که مردم خود خواهان استاندارد باشند نرسیم باید در راستای استاندارسازی و ترویج آن هزینه کرد.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش بستر مناسبی برای نهادینه کردن استاندارد در بین جامعه است تصریح کرد: دانش آموزان نسبت به دیگر اقشار جامعه باورمندی بهتری دارند و از طرفی چون دانش آموزان سفیران ما در خانواده هستند می‌توانند افراد بیشتری در ترویج این فرهنگ جذب کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به طرح موفق سفیران سلامت و همیار پلیس در آموزش و پرورش یادآور شد: این دو طرح به طور بسیار خوبی در مدارس اجرا می‌شود و دانش آموزان نسبت به بهداشت و راهنمایی و رانندگی توجه بیشتری دارند.

کرمی ابراز داشت: جامعه توسعه نیافته و در حال توسعه به سختی استاندارد را می‌پذیرد و فعالیت‌های استاندارد سازی باید به صورت تدریجی در بین عموم رایج شود تا افراد نسبت به استاندارد بدبین نشوند.

وی افزود: اگر دانش آموزان به عنوان عموم جامعه آمادگی ذهنی و روحی لازم را داشته باشند با فرهنگ سازی خیلی از اقدامات پیشگیرانه و نظارتی در راستای رعایت استانداردهای لازم کم می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر این تفاهم نامه را ظرفیت بسیار خوبی برای مجموعه‌های آموزش و پرورش و استاندارد دانست و خاطرنشان کرد: آشنایی دانش آموزان با فضای استاندارد و تخصص حوزه استاندارد باعث می‌شود دانش آموزان با تکالیف حوزه اجتماعی خود بیشتر آگاه شوند.

مدیرکل استاندارد استان بوشهر نیز با بیان اینکه آموزش و پرورش مهمترین رکن جامعه است اظهار داشت: اگر به آموزش و پرورش به طور صحیح توجه نشود در جامعه پیشرفتی حاصل نخواهد شد.

محمدرحیم بهره‌مند با اشاره به شعار سال که رونق تولید اعلام شده، ادامه داد: کالاهای داخلی باید از کیفیت لازم برای جلب نظر مشتری برخوردار باشند و هر نوعی کالایی که کیفیت مطلوبی نداشته باشد مشتری خود را از دست می‌دهد و بعد از یک بار استفاده مشتری از رده خارج می‌شود.

وی با بیان اینکه ما باید به جایی رسیده باشیم که اداره استاندارد بر واحدهای تولید برای تولید کالای خوب به اجبار متوسل نشود، تصریح کرد: در دنیا استاندارد به جز چند کشور اجباری نیست که یکی از آنها کشور ما است.

بهره‌مند در پایان خاطرنشان کرد: مجموعه استاندارد با همکاری آموزش و پرورش می‌تواند زندگی استاندارد و تولید استاندار را ترویج کند و این کار قطعاً در اقتصاد کشور تأثیرگذار خواهد بود.

در پایان تفاهم نامه‌ای همکاری در چارچوب قوانین بین دو مجموعه آموزش و پرورش و استاندارد منعقد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار