اجرای ممنوعیت تردد در محدوده زوج و فرد براساس پلاک از تیرماه

تهران (پانا) - مدیر واحد ساماندهی محدوده‌ها و طرح‌های ترافیک از آغاز اجرای طرح ممنوعیت تردد در محدوده زوج و فرد براساس پلاک از تیرماه خبر داد.

کد مطلب: ۹۱۴۱۵۵
لینک کوتاه کپی شد
اجرای ممنوعیت تردد در محدوده زوج و فرد براساس پلاک از تیرماه

به گزارش ایسنا، عمار سعیدیان فر با اشاره به تقویت رصد معاینه فنی شهروندان گفت: معاینه فنی برتر، امسال اضافه شد و افراد فاقد معاینه فنی، درسطح شهر تهران توسط دوربین‌ها جریمه خواهند شد.

وی با بیان اینکه طرح ترافیک هوشمند شده و از حالت کاغذ محور خارج شده است، ادامه داد: سال گذشته روزهای آلوده نسبت به قبل کاهش یافت و مدارس نیز تعطیل نشد و طی اجرای سیاست‌های اتخاذی در محوطه طرح ترافیک شاهد کاهش ۲۵ تا ۳۰ درصدی تردد و رفت و آمد بودیم.

سعیدیان فر با اشاره به افزایش سهم عوارض ورود به طرح گفت: شورا به شهرداری اجازه داد با توجه به نرخ تورم تا ۱۵ درصد قیمت پایه را افزایش دهد؛ تورم اما قدری بیش از ۱۵ درصد است و ما نیز همان ۱۵ درصد را اعمال کردیم.

وی قیمت پایه سال گذشته را ۲۰ هزار تومان تخمین زد و افزود: قیمت پایه امسال ۲۳ هزار تومان شده است ولی این قیمت با توجه به زمان ورود و خروج به طرح تغییر می کند.

سعیدیان فر ادامه داد: مصوبه شورا برای فرمانداری و استانداری ارسال می شود و فرمانداری تهران بعد از بررسی، آن را به ما ابلاغ می کند.

مدیر واحد ساماندهی محدوده ها و طرح های ترافیک که در یک برنامه رایویی سخن می گفت، در خصوص زمان پیاده سازی طرح عوارض زوج و فرد گفت: طرح کاهش آلودگی هوا از تیرماه اجرا می شود و تعرفه آن نصف طرح ترافیک خواهد بود و شهروندان می توانند در هر فصل ۲۰ روز به این مناطق رایگان تردد کنند و پلاک آن ها مهم نیست.

سعیدیان فر افزود: برای استفاده از این ۲۰ روز، باید در سامانه mytehran.ir ثبت نام کنند تا تردد آن ها قابل رصد و اجرا باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار