طرح توسعه آرامستان در حال اجرا است

ارومیه(پانا)-رییس سازمان آرامستان های شهرداری ارومیه گفت: بیش از ۱۰۰ هزار اموات از سال ۵۶ در باغ رضوان ارومیه دفن شده است.

کد مطلب: ۹۱۴۱۵۰
لینک کوتاه کپی شد
طرح توسعه آرامستان در حال اجرا است

حجت الاسلام و المسلمین امیر عباس عابدینی بیان کرد: وسعت اولیه باغ رضوان ارومیه ۵۴ هکتار بود که با توجه به افزایش روند مرگ و میر، از سال ۹۳ طرح توسعه آرامستان کلید خورد و عملیات اجرایی آن از سال ۹۶ شروع شده است.

وی ادامه داد: براساس طرح توسعه آرامستان، ۷۴ هکتار از اراضی ملی در روستای قره حسنلو و ۱۴ هکتار از اراضی ملی روستای بادکی به وسعت آرامستان ارومیه افزوده شده است که عملیات خاکبرداری و خاکریزی بخشی انجام شده و مابقی نیز در حال انجام است.

عابدینی گفت: اگر طرح توسعه ارامستان اجرایی نمی شد در حال حاضر با مشکل دفن اموات در شهرستان ارومیه مواجه بودیم که در همین رابطه از شهردار و شورای اسلامی شهر ارومیه و همچنین نمایندگان مجلس به جهت حمایت از این طرح قدردانی می کنم.

وی با بیان اینکه ماهانه حدود ۳۰۰ نفر در ارامستان ارومیه دفن می شود، اظهار کرد: در سال ۹۷ تعداد سه هزار و ۵۱۱ فوت شده شامل یک هزار و ۸۴۸ نفر مرد، یک هزار و ۴۵۳ زن و ۲۱۰ کودک در این ارامستان دفن شدند.

رییس سازمان آرامستان های شهرداری ارومیه عنوان کرد: همزمان با توسعه ارامستان، یکسان سازی قبور در گلزار شهدا، حل مشکل تامین منبع آب، روشنایی، ایجاد پارک و فضای سبز و همچنین نصب دوربین های مداربسته اجرایی شد.

وی گفت: به منظور جلوگیری از سودجویی ها در راستای خرید و فروش قبر، در حال حاضر خرید قبر بر اساس کد ملی انجام می شود.

عابدینی اظهار کرد: خرید و فروش قبر با مبالغ چند ده میلیونی فرافکنی و شایعه ای بیش نیست چراکه بالاترین قیمت قبر در داخل آرامگاه و نزدیکترین قطعات شش میلیون تومان است‌.

وی گفت: قیمت قبر به صورت دولتی نیز ۸۰۰ هزار تومن است که این مورد برای خانواده های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی رایگان است.

رییس سازمان آرامستان های شهرداری ارومیه بیان کرد: طرح و نقشه ساخت مقبره مرحوم حاج شیخ غلامرضا حسنی نیز در صحن علنی شورا به تصویب رسیده است که عملیات اجرایی آن در صورت موافقت خانواده آن مرحوم، بعد از سالگرد این عالم فقید آغاز می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار