نامه‌نگاری شهردار تهران برای معاینه فنی خودروهای نظامی و انتظامی دودزا

رئیس مرکز معاینه فنی خودروهای شهر تهران: معاینه فنی ۲۵درصد خودروهای سنگین باطل شد/ فرار خودروها برای اخذ معاینه فنی از شهر تهران افزایش یافته است

تهران (پانا) - رئیس مرکز معاینه فنی خودروهای شهر تهران از نامه‌نگاری دوباره پیروز حناچی برای معاینه فنی خودروهای متعلق به نیروی انتظامی خبر داده است.

کد مطلب: ۹۱۴۱۳۵
لینک کوتاه کپی شد
نامه‌نگاری شهردار تهران برای معاینه فنی خودروهای نظامی و انتظامی  دودزا

نواب حسینی‌‍منش در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران گفت: سال گذشته درخصوص تست معاینه فنی کنار جاده‌ای با کمک پلیس خودروهای سنگین را کنترل کردیم. در شش ماهه منتهی به آذر سال ۹۷ جلوی تردد تعداد ۵ هزار و ۳۸۸ خودروی سنگین دیزل از سوی پلیس گرفته شد و این خودروها را شش اکیپ کنترل کردند.
رئیس مرکز معاینه فنی خودروهای شهر تهران افزود: از تعداد خودروهایی که کنترل شد ۲۵ درصد خودروها علی رغم اینکه معاینه فنی داشتند دودزا بودند که معاینه فنی این خودروها ابطال شد. ۱۰۹۶ معاینه فنی ابطال شد و پلیس برای ۱۶۵۷ خودرو جریمه صادر کرد.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات ما تردد خودروهایی است که کارت هوشمند ندارند و در میدان مرکزی میوه و تره بار، حسن‌آباد، شوش و پایانه‌های تخلیه زباله شهر تهران هستند. با همکاری پلیس در میدان مرکزی میوه و تره بار شهرداری تهران توانستیم از میزان مردودی ۵۰ درصدی که برای معاینه فنی خودروها در سال گذشته داشتیم به ۲۵ درصد در سال جاری برسیم.
حسینی‌منش تصریح کرد: بعد از سخت‌گیری‌هایی که سازمان راهداری در شش ماه گذشته انجام داده است اکنون استعلامات خودروها نشان می‌دهد تعداد فرار خودروها برای اخذ معاینه فنی از شهر تهران افزایش یافته است. خودروهای سنگین دیگر در تهران معاینه فنی نمی‌گیرند لذا اگر جدیتی که در تهران وجود دارد در سایر استان‌های همجوار نباشد آب در هاون کوبیدن است.

نظارت بر سرویس ادارات و دستگاه‌ها برای انجام تست معاینه فنی گفت: نظارت بر خودروهای سرویس ادارات را از مهرماه ۹۷ به طور جدی شروع کردیم و سخت‌گیری‌های لازم انجام شد توانستیم به اجبار ایران‌خودرو و سایپا را وادار به انجام معاینه کنیم.

وی با اشاره به معاینه فنی خودروهای نظامی در شهر تهران گفت: هنوز نتوانسته‌ایم برای خودروهای انتظامی و نظامی تهران به جز پلیس راهور که داوطلبانه انجام می‌دهند، کاری انجام دهیم. شهردار تهران هم دو بار نامه زدند که اجازه داده شود تا به موضوع نظارت بر معاینه فنی سرویس‌های نیروهای نظامی و انتظامی ورود کنیم چون بسیار دودزا هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار