وزیر آموزش‌وپرورش خبر داد:‌ شناسایی 3 مدرسه درباره پخش کلیپ‌ها و عزل یک مدیر

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش در تشریح آخرین پیگیری‌ها درباره اتفاقات اخیر مدارس و پخش کلیپ‌ها اعلام کرد سه مدرسه در این زمینه شناسایی و یک مدیر عزل شده است.

کد مطلب: ۹۱۴۰۶۲
لینک کوتاه کپی شد
وزیر آموزش‌وپرورش خبر داد:‌ شناسایی 3 مدرسه درباره پخش کلیپ‌ها و عزل یک مدیر

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دبیرخانه ستاد همکاری‌ها، سیدمحمدبطحایی در نشست فصلی ستاد همکاری‌ها که در مرکز مدیریت حوزه علمیه قم با حضور آیت‌الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور تشکیل شد، به دیدار اخیر فرهنگیان کشور با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: «در فرمایش‌های اخیر، معظم‌له درباره بحث هویت دینی و اسلامی تأکید بسزایی داشتند و اشاره متفاوتی نیز به سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش کردند. ایشان درباره مسئله هویت بسیار تأکید و خطرات جدی را برای آن ترسیم کردند که نشانه‌های آن را امروز در کوی و برزن شاهد هستیم.»

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: «امروز تغییر هویت توپخانه‌ای دشمن قوی‌تر از توپخانه اقتصادی، سیاسی و سایر هجمه‌ها در حال تحرک و اقدام است. متأسفانه امروز علی‌رغم اینکه شاهد فراوانی آن در جامعه نیستم،نشانه‌های نامناسبی از تغییر هویت را برخی مواقع شاهد هستیم. این زنگ خطر بزرگی برای همه ماست به ویژه کودکان، نوجوانان و جوانان ایران اسلامی و باید بیش از پیش با یکدیگر تعامل و همکاری داشته باشیم.»

بار محتواهای آموزشی در لایه حافظه‌محوری آن قدر زیاد است که مجالی برای تربیت و برنامه‌های پرورشی نداریم، کتب به گونه‌ای است که مسلسل‌وار باید فرمول‌های مختلف و تعابیر زیاد را حفظ کنند و به آن‌ها افتخار می‌کنیم، در حالی که هویت بچه‌ها از درون متلاشی می‌شود

عضو کابینه دولت تدبیر و امید افزود: «در این فضایی که امروز به سر می‌بریم و هجمه‌های گسترده‌ای که امروز آموزش و پرورش را هدف گرفته است، به ظرفیت ارزشمند و گران‌بهای حوزه‌های علمیه خیلی بیش از ده یا 20 سال قبل نیاز داریم، واقعا هجمه‌های سنگینی که در عرصه تعلیم و تربیت به بچه‌ها و برنامه‌های پرورشی وارد می‌شود، بی‌سابقه و سنگین است.»

او گفت: «در کنار این مشکلات، سیاست‌هایی که از یک سال قبل دنبال می‌کنیم خیلی ما را اذیت کرد. ممکن است گفته شود آموزش و پرورش می‌خواهد آزمون را از دوره ابتدایی حذف کند، این گزاره کوتاه واقعا هزینه بسیار سنگینی را برای ما داشته است و چندین برنامه دیگر که در این موضع پیگیری می‌کنیم.»

بطحایی ادامه داد: «بار محتواهای آموزشی در لایه حافظه‌محوری آن قدر زیاد است که مجالی برای تربیت و برنامه‌های پرورشی نداریم، کتب به گونه‌ای است که مسلسل‌وار باید فرمول‌های مختلف و تعابیر زیاد را حفظ کنند و به آن‌ها افتخار می‌کنیم، در حالی که هویت بچه‌ها از درون متلاشی می‌شود. رنج واقعی آنجاست که می‌بینیم، فردی مدال‌های مختلف دارد ولی لباس متناسب با هویت ما ندارد و نمی‌دانیم باید برای رتبه‌هایی که دارد تشویق شود یا به خاطر نوع پوشش و هویتی که در ظاهر خود دارد و ناشی از تغییر هویت است آن را توبیخ کنیم.»

وزیر آموزش و پرورش گفت: «این تغییر هویت برای منِ معلم معنادار است، بنابراین با همه این مسائل و مشکلات به ظرفیت حوزه‌های علمیه بیش از هر زمان دیگری نیازمندیم تا خلائی را که در مدارس احساس می‌کنیم را با وجود این عزیزان جبران کنیم.»

او با اشاره به حمایت‌های جدی آیت‌الله اعرافی درباره تعامل و همکاری همه‌جانبه ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش گفت: «این حمایت و نگاه جدّی به امر تعلیم و تربیت که از سوی آیت‌الله اعرافی همیشه بوده است، قوت و انرژی این حرکت را چندین برابر می‌کند. امیدوارم همکاری‌ها در قالب ستاد همکاری‌ها بیش از پیش قوت و شتاب بگیرد. ما درصدد هستیم با همکاری حوزه‌های علمیه نه تنها خلاء‌های موجود را پُر بلکه جامعه فرهنگی و معلمان خود را نسبت به این ظرفیت به‌روز کنیم.»

سیدمحمد بطحایی به موضوع «مشاوره» اشاره کرد و گفت: «در حوزه علمیه در رشته مشاوره، نیروی متخصص و متعهد و اسلام‌شناس تربیت می‌شود، ما در آموزش و پرورش نیاز به چنین فردی داریم. در جایی که آسیب‌های روانی و اجتماعی جوانان و نوجوانان و به طور کلی قشر دانش‌آموز ما را تهدید می‌کند نیاز مبرم به طلاب متعهد و متخصص داریم.»

عناد و دشمنی‌ها در ماه‌های اخیر بر علیه نظام آموزش و پرورش شدت گرفته، بنابراین جلساتی با هدف پیگیری جدی این موضوع تشکیل شده است و به زودی به نتایجی خواهیم رسید

وزیر آموزش و پرورش خطاب به دبیر ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش گفت: «این آمادگی وجود دارد صرف‌نظر از جلسات مشخص شده فصلی که برگزار می‌شود به نقطه‌ای برسیم که به صورت مشترک با حضور مدیران دو نهاد چند روزی را برای بررسی و کارشناسی کردن موضوعات مهم تشکیل جلسه دهیم. با توجه به اتفاقات و هجمه‌هایی که علیه آموزش و پرورش رخ می‌دهد، در برخی مواقع نفس آموزش و پرورش بند می‌آید و نیاز به هوایی از سوی حوزه‌ها داریم. طرحی را در دیدار ماه گذشته با حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی مطرح کردیم که اقدامات مقدماتی آن در برخی از مدارس مقاطع متوسطه دوم که زمینه پذیرش دروسی مثل عربی و فقه و معارف قرآنی دارند، انجام شده است و برای بهره‌گیری از ظرفیت روحانیون و طلاب و اعطای گواهی‌نامه آمادگی لازم را داریم.»

بطحایی همچنین به هجمه‌های اخیر علیه این وزارت‌خانه اشاره کرد و گفت: «در روزهای اخیر شاهد یک سری هجمه‌ها علیه آموزش و پرورش بودیم، کلیپ و فیلمی پخش می‌شود که کاملا دروغ و ساخته شده است تا هدف اصلی‌شان یعنی لطمه زدن به آموزش و پرورش و بی‌اعتماد کردن خانواده‌ها نسبت به این نهاد مقدس را رقم بزنند. معلوم نیست کدام مدرسه و برای کدام سال است، این عناد و دشمنی‌ها در ماه‌های اخیر بر علیه نظام آموزش و پرورش شدت گرفته، بنابراین جلساتی با هدف پیگیری جدی این موضوع تشکیل شده است و به زودی به نتایجی خواهیم رسید.»

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: :«پشت این‌ها جریانی حساب شده است. برخی از این کلیپ‌ها که مجموعاً 15 دقیقه هستند بیرون از فضای مدرسه، مونتاژی است اما همین که دانش‌آموز موسیقی مبتذل و شنیع را حفظ کرده نشانه هجمه و تغییر هویت است. در این خصوص سه مدرسه شناسایی شد، درباره یک مدرسه تردید وجود دارد و درباره مدرسه‌ای که شناسایی شد، مدیر مدرسه عزل شد.»

بطحائی افزود: «درباره تعامل و همکاری میان حوزه و آموزش و پرورش آقای حاجیان‌زاده رابط مستقیم وزارت آموزش و پرورش است و هر زمانی نیاز به جلسه مشترک در سطوح مختلف بود به ایشان اطلاع دهید تا کمیته‌های اورژانسی را تشکیل دهیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار